Egzotikus vitorlás úticélok 2023/2024 telén

SEYCHELLE-I, MALDÍV, MALÁJ, THAI EGZOTIKUS VITORLÁS DESZTINÁCIÓK TÉLIRE VAGY ÚJRA A KARIB-TÉRSÉG

 

Egzotikus országok meleg tengerei várják a magyar vitorlázókat, hogy télen is kiélhessék a vitorlázás iránti szenvedélyüket. Az úti cél vízmélységeitől függően bérelhetőek világszerte egytestű és katamarán vitorlások 38-65 láb méretben. A vitorlázni nem akaró hajósoknak pedig katamarán motorosok állnak a rendelkezésükre.  Hajózhatunk önállóan vagy helyi kapitánnyal, aki helyismerete lévén a legszebb részekre kalauzol. Az sem gond, ha nem jön össze egy csapat, és csak magunk maradunk a téli kalandra: az úgynevezett kabincharterben luxus katamaránok kabinjait foglalhatjuk le egy-két főre teljes panziós ellátással, professzionális helyi személyzettel.

 

A téli nyaraláshoz már foglalhatóak a repülőjegyek, részben vagy egészben megszűntek az utazási restrikciók az oltottak számára. Nyugati irányban vár a Karib-tenger (Bahamák, Kuba, Belize, USVI, BVI, St.Martin, Antigua, Guadeloupe, Martinique, St.Lucia, Grenada indulási bázisokkal). Kelet felé megúnhatatlan a Seychelle-szigetek, a Maldív-szigetvilág, Thaiföld, Malajzia. A Föld túlfelén Polinézia vitorlás térségét ajánljuk. Az ázsiai desztinációkról ezen cikkünkben olvashatnak bővebben. Jó tervezést kívánunk! Konkrét hajóajánlattal készséggel állunk rendelkezésre.

 

A Seychelle-szigetek

 

Pozíció

A Seychelle-szigetek az Egyenlítőtől délre, a 4. és a 10. szélességi fokok között fekszenek kb. 600 tengeri mérföldre Afrika keleti partjaitól. Legismertebb szigetcsoportja az 55-56. hosszúsági körök között az úgynevezett Belső-szigetek. A fősziget, Mahé körül 30 mérföldes távolságban található 43 sziget alkotja. Ezek között vitorlázhatunk kedvünkre. Az Indiai-óceán kerekre gömbölyítette a szigetek óriási gránit szikláit, fehér korallhomokkal terítette öbleiket. A fősziget, Mahé mindössze 44 mérföld körbehajózva, de 65 öblét tartják számon. Praslin, a második legnagyobb sziget 12km hosszú és 5km széles, 24 mérföld távolságban fekszik Mahétól.

Időeltolódás

Az időeltolódás Magyarországhoz képest 2 óra nyáron, 3 óra a téli időszámítás alatt, annyival előbbre jár már Seychelles-en az idő.

Odajutás

Budapestről a repülőút Mahé-ra mindössze 2x 5 és fél óra Doha-i vagy Dubai-i átszállással (7000km) vagy Európa főbb városain keresztül repülhetünk a Seychelle-szigetekre. Mahé nemzetközi repülőteréről taxival vagy rendelt transzferünkkel negyedóra alatt eljutunk az indulási kikötőkbe. Praslin szigetére belső repülőjárattal vagy komppal kelhetünk át.

Indulási kikötők

Mahén már 3 jachtkikötőben (Marina Eden Island, La Cascade, Angel Fish) várnak a bérhajók. A Dream Yacht hajók viszont a főszigettől 24 mérföldre fekvő Praslin sziget St.Anne-öböl mólóján vehetőek át. Ha a hajónkon nem lesz vízkészítő, utunk során vízvételezés céljából valamelyik marinába be kell majd térnünk.

Széljárás

A Seychelle-szigeteken a vitorlás szezon egész évben tart, a Belső-szigetek térsége hurrikánmentes. Az Egyenlítőhöz való közelségüknek köszönhetően a szélerősség ritkán éri el egyáltalán a Beaufort 5-6-os fokozatot (20-25 csomó). Májustól-októberig a passzátszél DK-i, míg decembertől-márciusig a monszun ÉNy-ról fúj, átlag 5-15 csomóval. A szelek által generált tengeráramlás 1-1,5 csomós, de a szigetközi átjárókban akár 4 csomós is lehet. Október és április az átmeneti hónapok, amelyekben gyakori a szélcsend, a változó szélirány. A száraz évszakot az esős évszak követi, decembertől februárig ezért csapadékosabb az időjárás. Nem kell tőle tartani, a trópusi eső kifejezetten frissítő égi áldás az egyenlítői melegben. Mint mindenütt a trópusokon, a víz és a levegő hőmérséklete majdnem megegyezik, a tenger 27-28 fokra melegszik, a páratartalom átlag 80%-os. Az árapály-szintváltozás másfél méter körüli, a 3,5 méteres thaiföldi értékhez képest nem mondható jelentősnek. De ha nem számolunk vele, ahhoz éppen elég, hogy az étterem mólójához kötött csónakunk vacsora végeztével a falon lógjon, mert a víz elvonult alóla.

Útvonal

A jellemző félévenkénti széljáráshoz igazodva a szigeteknek vagy a délkeleti, vagy az északnyugati oldalán horgonyozhatunk kényelmesen. A kis távolságoknak és a nem túl erős szélnek köszönhetően körutunkat bármerre kezdhetjük. A navigációnál figyelembe kell venni a variációs értéket, amely 5 foknyi.

Különlegességei

A sok apró sziget között nincs tömegközlekedés, mi viszont a hajónkkal szigetről szigetre járhatunk, szinte bárhol horgonyozhatunk, de hogy melyik szigeten mikor lehet partra szállni és hogy lehet-e egyáltalán, arról a pilotkönyv ad tájékoztatást és induláskor a bázisszemélyzet. A partraszállásnak a privát vagy természetvédett szigeteken személyenkénti díja van, és ha engedik az éjszakázást, akkor a horgonyzásért is fizetni kell. Seychelle nevezetessége a női idomokat formázó kókuszdió. Praslin szigetén terem a világon egyedül a dupla Coco de Mer, melyet természetes környezetében láthatunk. Az Unesco világörökségének részét képező Május-völgy (Vallée de Mai) natúrparkban trópusi pálma-őserdőben sétálhatunk. A tengeri pálma gyümölcsét formája alapján szerelem-gyümölcsnek is hívják. A világ legnagyobb kókuszdiója akár 17 kg-os. A különleges formájú kókuszokat sorszámozzák, csak vásárolt példánya vihető ki az országból (kb.100 ezer Ft darabja). Praslin mellett Aride és Cousin különleges madárrezervátumok, több ezer trópusi madár költőhelyei. Gyűrűs százlábúak és százféle gyík él itt természetes környezetükben. Amikor körbevezetnek a szigeten, vitorláskabát javasolt a sok madárguanó ellen. Kérik, hogy ne érintsük meg a madarakat, azok ugyanis rólunk tudomást sem véve élik életüket kézközelben, akár a földre fészkelve. A Praslintól 1 mérföldre lévő Curieuse szigetén óriásteknős kolóniát látogathatunk. A pár hetes, pár centis példánytól különböző korú és méretű teknősök élnek szabadon. A több mint 100 kilós, 1 méternél magasabb, akár 100 éves példányok körülöttünk járnak, a kezünkből esznek. Legnagyobb populációjuk Mahétól 600 mérföldre az Aldabra-szigetcsoportnál még természetes környezetében él és szaporodik, itt Curieuse-ön felügyelet alatt vannak. A világon csak Galapagos-on találhatóak még ekkora példányok. Hajózásunk fénypontja lesz még La Digue szigete az Emanuelle-házzal.

Előnyök

Könnyű és biztonságos hajózás, kis távolságok és kis szelek, egzotikus látnivalók víz felett és víz alatt – a kevésbé rutinos hajósoknak első egzotikus tapasztalatszerzésre a Seychelle-szigeteket ajánljuk. Repülővel is ez van hozzánk a legközelebb. A világ egyik legdrágább nyaralóhelyén a csillagászati szállodaárakhoz képest a vitorlás bérlés olcsóbb. Hajónkkal megoldódik a szállásunk és a szigetek közti közlekedés is. Öbölről-öbölre bebarangolhatjuk a lakott és a lakatlan szigeteket, élvezhetjük ezt a földi Paradicsomot.

Seychelle Mérföld Yachting  

vitorlás úticélok Seychelle – vitorlás úticélok Seychelle – vitorlás úticélok Seychelle – vitorlás úticélok Seychelle

 

A Maldív-szigetek

Pozíció

A Maldív-szigetek az Indiai-óceánban találhatók Afrika és Ausztrália között, „legközelebbi” szomszédjai északon Sri Lanka (Ceylon szigete) és délnyugatra a Seychelle-szigetek. A 19 szigetcsoportból álló lánc észak-déli irányban, 800 km hosszan nyúlik el Indiától délre az Egyenlítőig és még azon is túl. Az északi szélesség 8. foka és a déli szélesség 7. foka között, a keleti hosszúság 72. és 73. köre mentén. A 26 maldív atoll 1192 szigetecskéből épül fel, melyek összterülete csupán 298 négyzetkilométer. A legnagyobb sziget területe is csak 13 négyzetkilométernyi. Állandóan lakott szigetből kétféle van: a helyiek települései és a nyaralószigetek, két külön világ. Így nem keveredik össze a két kultúra, nem konfrontálódnak a visszafogott muzulmán lakosok a szabadságukon magukat elengedő turistákkal. A helyiek által lakott szigetek száma 200 és kb.100 szállodasziget van kizárólag a turistáknak fenntartva. A nagy atollok, a szigetcsoportok 2500-4000 méter mély tengerből kiemelkedő 20-30 mérföld széles platók belül 0-100 méteres vízmélységgel. Ezt a víz alatti fennsíkot, mint egy nagy gyűrűt további sok kis korallgyűrű alkotja. A nagy gyűrű szélein ezek a kis gyűrűk elnyújtott formájúak, a közepén szabályosan kerekdedek. A korallképződmények között az átlag vízmélység 40 méteres, a belső lagúnáikban meg legfeljebb 1-2 méternyi. Horgonyozni a 40 méterben kell a korallgyűrűn kívül, a kis atollok szél alatti oldalán. Nem véletlen, hogy a hajókhoz 160 méter horgonylánc és 50 méter kötél tartozik! A zátonysoron belül a hullámzás és a szél szigetet épít a fehér korallhomokból a lagúna egyik felén, amely alig, vagy legfeljebb 2,5 méterre emelkedik a tenger szintje fölé. A 90 ezer négyzetkilométeres (Magyarországnyi) vízterületű országnak csak 0,3% területe a szárazföld. Többségükben lakatlan korallhomok szigetek.

Időeltolódás

Az időeltolódás Magyarországhoz képest a választott maldív szigettől és a téli-nyári időszámítástól függően 4-6 óra közötti.

Odajutás

Magyarországról 9 órányi a repülőút a főváros, Malé nemzetközi repterére. Dubai-on, Abu Dhabi-n és Doha-n át érkezik ide a legtöbb utas. A Hulhumale repülőtéren névre szóló táblával várják vendégeiket a túrahajók és a szállodaszigetek képviselői. Az esti érkezők Malé-i tranzitszálláson alszanak, mert akár vízi, akár légi a transzfer, az atollok között csak naplementéig lehetséges. A légi transzfert menetrendszerinti hidroplánokkal oldják meg a Maldív Köztársaság legtávolabbi pontjáig.

Indulási kikötők

A reptér szigetének nagy öblében horgonyoznak a hajók, amelyek fedélzetére vízi transzferrel juthatunk fel.

Széljárás

Az egyenlítői szél 2-5 Beaufort közötti, hurrikánveszély egyik atollnál nincs. Decembertől márciusig tart a száraz évszak, az északkeleti monszunszél ideje. Áprilistól november végéig fúj a délnyugati szél, a szörfözőknek is ideálisan. Ez az esős évszak: felhőket és hűsítő esőt hozó. A Maldív-szigetek egész évben látogatható trópusi nyaralóhely. A tengervíz átlagosan 28 °C. Hétágra süt a nap derékszögben a fejünk felett, így még felhős égboltnál, a hajónk bimini topja alatt is csoki barnára sülhetünk.

Útvonal

Az egyhetes vezetett katamarán túrán az Észak-Malé (Észak-Kaafu) atollról áthajózunk a Dél-Malé (Dél-Kaafu) atoll szigetcsoportjába. Lakatlan szigetek során át Guraidu és az Ari atollon Dhangethi szigetét látogatjuk meg, majd a Baa atollon Kamadhoo-t. A 10 napos hajózás Malétól északra indul.

Különlegességei

A bérbeadók önálló hajóbérlés esetén is ragaszkodnak ahhoz, hogy helyi vezetőt vigyünk. A helyi skipper szemre navigál, helyismerete nélkül hazárdjáték lenne az atollokon belüli hajózás. Ettől csak akkor hajlandóak eltekinteni, ha atollok közötti hajózási tapasztalatot tudunk igazolni. Hajózási szempontból kiváló és szinte kizárólagos tájékozódási pontként szolgálnak a mobil adótornyok. A szigetek beazonosításában segít még, hogy a lapos, helyiek által lakott szigetek előtt a helyi hajók csoportosulnak, míg a szállodaszigeteket általában a vízi bungalók sora öleli körbe különféle alakzatban. Egy-két laterális bójával is találkozhatunk, bár inkább póznákkal jelölik az elkerülendő zátonyt és a bejáratokat. A GPS és a szemünk segítenek a tájékozódásban, de a legbiztonságosabb a maldív vezető helyismeretére hagyatkozni. Jachtkikötők egyáltalán nincsenek, telepített bóják sem, végig horgonyzásra kell számítanunk -ingyen. Minimum egy hétre menjünk hajózni, és bár minden nap új helyet látunk, csak természeti látnivalók vannak: trópusi paradicsom a víz felett, egzotikus korallzátony a víz alatt. Nyomatékosan felhívják a figyelmünket az erős áramlásokra, nehogy a sznorkeles bámészkodás alatt észrevétlenül elsodródjunk. Amikor lehorgonyzunk, kezdődik a strandprogram, jöhet a partraszállás. Bocinkkal, vagy kiúszva elfoglalhatjuk a kék lagúnán belüli homokszigetet, egy talpalatnyi „földdarabot”. De ehhez előbb meg kell találnunk az átjárót a korallgyűrűn, hogy a lagúnába karcolásoktól mentesen tudjunk bejutni. A csónakban felállva könnyebb a víz színe alapján tájékozódni. A lagúna körüli korallgyűrű felett árapály szintváltozástól függ a vízmélység. A felszín is hullámzik, a sekély vízben könnyen odaverhetjük magunkat egy kiálló korallhoz vagy azon lévő tüskés tengeri állathoz. Kár lenne a korallért, hiszen védett, és a bőrünk is begyulladhat. A több tíz méter széles korallgyűrű agancskorallok, agytekervényekre hasonlító gömb alakú agykorallok és lapos, tányérformájú korallok kiterjedt mezeje több mint 2000 halfajával. Amíg a korallfalban gyönyörködünk, a fehér és fekete úszójú ártalmatlan szirti cápák kíváncsian méregetnek. A helyiek tudják, hogy mely atollnál látható a legtöbb teknős, ezekkel együtt úszhatunk. Az egyhetes út során mantákat biztosan látunk, a cetcápához nagyobb szerencse kell. Az elektromos rája farkától óvakodjunk!

Előnye

A Maldív-szigeteken teljes a kikapcsolódás, egyedülálló a látnivaló, hajóval tudjuk a legnagyobb részt bejárni belőle, ahová a szárazföldi turista el sem jut. Az állandó szélirány és szélerő kellemes vitorlázást tesz lehetővé. Helyi vezető segíthet a navigálásban, vele a legszebb helyekre jutunk el. A maldív vitorlázást azoknak ajánljuk, akik a lakatlan szigetekért lelkesednek. Hajóval mi bármelyik atollhoz eljuthatunk. Fölöttünk a Tejút és milliárdnyi csillag fénylik, körülöttünk a nagy sötétség, benne egyedül a hajónk horgonyfénye ég. Egy hétig, 10 napig vándorolhatunk szigetről-szigetre: vitorlázunk, búvárkodunk, horgászunk, amíg egy banánfürt tart. A kabin-charteres hajókon kiváló helyi személyzet dolgozik: felhizlal a teljes panziós ellátással és gondoskodik a szállodai kényelemről a vizen. Angol hagyományként még ötórai tea is van a Dream Yacht luxus katamaránokon, helyben készült süteménnyel. A rövid hajózást ajánlott szárazföldi nyaralással meghosszabbítani valamelyik resort szigeten.

Maldiv vitorlázás Mérföld Yachting

vitorlás úticélok Maldív-szigetek – vitorlás úticélok Maldív-szigetek – vitorlás úticélok Maldív-szigetek – vitorlás úticélok Maldív-szigetek

 

Thaiföld

Phuket Mérföld Yachting

 Pozíció

Thaiföldön belül is Phuketnél dolgozik a legtöbb bérhajó, a 8. északi szélességi körnél. Phuketről az Andamán-tenger szigetvilágát fedezhetjük fel. Hajózásunk útvonala Greenwich-től a keleti hosszúság 99. fokáig tart.

Időeltolódás

Az időeltolódás Magyarországhoz képest a téli-nyári időátállításunktól függően 5-6 óra, annyival előbbre jár már Thaiföldön az idő.

Odajutás

Phuket szigetére Budapestről 15-18 óra utazást követően érkezhetünk meg, Katarból és Dubaiból közvetlen járattal vagy átszállással Bangkokban.

Indulási kikötők

A Yacht Haven Phuket szigetének északi jachtkikötője, a legtöbb charterhajó indulási bázisa. További kiindulási lehetőség Phuket keleti oldalán az Ao Po Marina és a Boat Lagoon. Ezekbe vízvételezés céljából utunk során vissza is térhetünk.

Széljárás

A száraz évszakban októbertől-áprilisig az északkeleti monszunszél fúj, ha fúj egyáltalán, a térség hurrikánmentes. Tekintettel az Egyenlítő közelségére, a szélerősség ritkán éri el az 5-6 Beaufortot. Hajózásunk során érdemes kihasználni az apály és a dagályszint váltakozásából fakadó, akár 2 csomós áramlás jelenlétét. Apálykor folyóvízként délre sodor a tenger, dagálykor a partok és észak felé. A szintkülönbség átlagosan 3,5 méternyi. Aki megfeneklik az iszapos-homokos tengerágyon, csak 6 órát kell megdőlve várakoznia.

Útvonal

Thaiföld nyugati oldalán, az Andamán-tengeren hajózhatunk Phuketről indulva. Északon a búvárok között híres Szimilan-szigetcsoportig, déli irányban a maláj határig juthatunk el szigetről-szigetre. Lesz köztük felkapott, nyüzsgő hely és olyan is, ahol csak magunk leszünk.

Különlegességei

Infrastruktúráját tekintve az Andamán-szigetvilág még érintetlen. Romantikus és ingyenes horgonyzásokat tartogat minden estére, vagy bójára köthetünk szintén díjmentesen. A kikötőbójákat a thai vízügyi hatóság újratelepíti a főszezon kezdetén, de szezon végére sok esetben elfogynak, és nem találjuk, amit a pilotkönyv ír. A Phang Nga-öböl rendkívül látványos, Délkelet-Ázsia csodája, mészkőszirt-tömbök százai vannak benne szétdobálva, melyeket az idő vasfoga kívül-belül emészt. Ezek egyike a híres James Bond-szikla. A sziklatömbök évmilliók óta tornyosulnak magukban, tövükben elvékonyodva, csipkézett rejtekükben árapály-barlangokkal. A barlangokat apálykor fedezhetjük fel, mert dagálykor víz alatt van a bejáratuk. Sokuk kalózok kincseinek rejteke volt, például a híres Koh Mook-i. Az „úszó falu” vize még hordalékos, de a 8. szélességi kör alatt már kristálytiszta vízben fürödhetünk. Koh Lanta szigetén elefántot etethetünk az őserdőben. A világ 3. legszebb helyeként nyilván tartott Phi Phi-szigeteket hajónkkal önállóan látogathatjuk meg. Ennél délebbre olyan szigetek fekszenek, amelyeket a thaiföldi szárazföldi turisták hada már elkerül, és csak mi gyönyörködhetünk bennük és a koralljaikban. Aki viszont pezsgő éjszakai életre is vágyik, szintén megtalálja és Thaiföld lesz a kedvenc szórakozóhelye.

Előnye

A hajópark szűkössége is oka lehet annak, hogy a hajóbérleti díj más trópusi desztinációkhoz képest magasabb. Viszont a kedvező repülőjegy árak és Thaiföld relatív olcsósága mérséklik az összköltségünket, és thai hajózásunk a legolcsóbb egzotikus vitorlás nyaralásunk lesz. Kis távolságok és kis szél jellemzi novembertől-áprilisig, amikor nem az óceán felől, hanem a szárazföld felől fúj a szél. Az északkeleti szél évszakában fél évig nincs hullámzás. A leghosszabb távunk a térségben, amikor keresztülhajózunk az Andamán-tengeren, csupán 45 tengeri mérföld. Délre megnyújthatjuk utunkat Malajzia felé. Létezik one-way charter, hogy hajónkat Phuketen vesszük fel és Langkawi szigetén adjuk le Malajziában, végighajózva Thaiföld nyugati oldalának szépségeit.

Maldiv vitorlázás Mérföld Yachting

vitorlás úticélok Thaiföld – vitorlás úticélok Thaiföld – vitorlás úticélok Thaiföld – vitorlás úticélok Thaiföld

 

Malajzia

vitorlás úticélok

Pozíció

Az Egyenlítőtől mindössze 360 mérföldre vagyunk északra (É.sz. 6-7°), és Greenwichtől keletre a 99. hosszúsági körön. Langkawi, Malajzia legészakabbi szigeteivel 10-20 mérföld távolságban fekszik a maláj szárazföldtől, legfeljebb 10-20 méteres sekély vízben, amely zöld színű, mint a Balaton, és nem látni le benne. Az árapály folyamatosan hordja a homokszemcséket a vízben, másfél csomós áramlással. A víz tiszta, mert ugyanúgy burjánzanak mélyén a korallok, de a kristálytiszta tengerért, hogy gyönyörködhessünk a korallokban, el kell hagynunk Langkawit déli irányban (maradva Malajziában) vagy északnak indulva áthajózunk értük Thaiföldre. Az Andamán-tengeren egymást érik a szigetek, korallokkal és kristálytiszta vízzel a szárazföldtől távol.

Időeltolódás

Állandóan 7 órával járunk előbbre, mint Magyarországon, nincs külön téli-nyári időszámításuk.

Odajutás

Malajzia fővárosába, Kuala Lumpurba 13 óra a menetidő Budapestről egy átszállással. A felhőkarcolókkal teli Kuala Lumpurból a napi többszöri helyi járat további 1 órát repül Langkawi szigetére.

Indulási kikötők

Langkawi repterén a gépből kilépve megcsap a párás meleg és a lágy szél, ezért is jövünk ide a magyar télből. 16km-t visz a jobb kormányos taxi transzferünk a baloldali közlekedésű szigeten a Royal Langkawi Yacht Club-ba Kuah városához, ahol a bérhajók találhatóak.

Széljárás

A phuketi thai régióhoz hasonlóan az északkeleti monszun időszaka a „good time” a vitorlázásra Malajzia nyugati oldalán, amikor szél van, de hullámzás alig, eső sem sok (novembertől-áprilisig). A délnyugati monszunnál (májustól-októberig) óceáni hullámok és szél, és sok csapadék érkezik. Április és október hónapok az intervallum ideje, a két, féléves szélirány felcserélődésének hónapjai, amikor vagy egyik, vagy másik, vagy inkább semelyik irányból sem fúj a szél.

Útvonal

Langkawi körül és tőle délre van látnivaló Malajziában, de a szigettől pár mérföldre északra kezdődő Thaiföldre is áthajózhatunk. A határátlépés nem bonyolult és megéri, mert a thai szigetek még izgalmasabbak. Foglalható bérhajó one-way hajózásra is Langkawi-ról a thaiföldi Phuketig.

Különlegességei

Hajóátvételkor a bázismenedzser részletes térképészkedéssel (chart briefing) beavat a helyi hajózás rejtelmeibe: 2 és fél méteres árapályszint változás, erős áramlás, de félévig állandó szélirány, 0-6 Beaufort közötti szélerő, kis távolságok, horgonyozható mélység, zátonymentes vizek – könnyű hajózást ígérnek. Veszélyes állatnak a szárazföldön csak a kígyót, a vízben a barna medúzát nevezik meg. A medúzák az Indiai-óceán felől fújó széljárásnál, a délnyugati monszun idején jelenhetnek meg nagyobb számban. Az északkeleti monszun során (novembertől-áprilisig) visszafújja a szél őket, mi is csak egyet-egyet láttunk az Andamán-tengerben a 2 hét során. Csípése esetén legyen velünk citrom a bőr felületi kezelésére és bankkártya (azzal simítsuk el a kiütést). Cápa egyáltalán nem jellemző vagy csak egy veszélytelen fajtája, a szirti cápa. Krokodilok is vannak a szigeten, egy krokodilfarmon, ahonnét az anekdota szerint egy monszunesőt követő áradáskor szöktek már el példányok. A majmokkal kell igazából vigyáznunk a partraszálláskor, mert a környező szigetek a természetes élőhelyeik, az embertől pedig már nem félnek. Ami a kezük ügyébe kerül, ellopják, hogy megkóstolják (ez Thaiföldön is így van).

Előnye

Malajzia és Thaiföld Magyarországtól ugyanakkora távolságra van, és a helyi viszonyok is hasonlóak. A maláj és a thai konyha egymást übereli. A langkawi indulás előnye lehet, hogy 1987 óta vámmentes a sziget, a legmárkásabb tömények is olcsók. Az üzemanyag itt volt a legkedvezőbb árú az összes indiai-óceáni desztináció közül. Langkawi szigetén sok a programlehetőség, amellyel hajózásunk előtt, alatt vagy után további élményeket szerezhetünk. A Kilim Geo parkban csónaktúráról fedezhetjük fel a haltelepeket, a helyi sasok, denevérek, majmok lakhelyeit. Saját bocinkkal is bejárható. Van a szigeten krokodilfarm és óriás akvárium. A világ egyik legmeredekebb kabinos felvonója visz fel a párafelhők fölé, ahol a 660m magas hegytetőn függőhíd (sky bridge) vezet a fák felett, fantasztikus panorámával a szigetre és Thaiföldig.

Maláj vitorlázás Mérföld Yachting

vitorlás úticélok Malajzia – vitorlás úticélok Malajzia – vitorlás úticélok Malajzia – vitorlás úticélok Malajzia

 

Végül bármelyik térséget is választjuk úti célul télire, a szél minden nap azonos irányból fog fújni és nem túl erősen. Korallhomokos tengerpartok előtt horgonyozhatunk le pálmafás háttérrel, sekély és meleg, ezerféle kék vízben. Ez az Indiai-óceán, amely élővilágban még gazdag és charterhajókban még szegény. A Nap 12 órán át süt, reggel 6-7 órától este 6-7 óráig, utána teljes a sötétség. A bérhajókkal éjszaka tilos is a hajózás. Bár kevés hajózási jellel találkozhatunk, azok a Földközi-térségben megszokott Iala „A” bójázási rendszer szerintiek. Csak a tenger középén nincs térerő, partközelben mindenütt működik a mobil telefonunk. De úgyis fotózásra fogjuk használni kizárólag, mert egy életre szóló élmény vár minket hajóról!

 

Kérje  konkrét árajánlatunkat a szabad hajókapacitásról!

 

Európai Utazási Biztosító