Feliratkozás a merfoldyachting.hu hírlevelére

* = szükséges mező

Tudnivalók

A kabin charter egy új vitorlázási lehetőség, amely a szállodák és a teljes panziós ellátás kényelmét nyújtja több testű vitorlás hajókon a világ legszebb tengerein. Olyan vitorlás nyaralás, amikor luxus felszereltségű és méretű katamaránokon lehet kabint bérelni. A 60-85 lábas, fiatal kéttestű hajókon 6-8 utaskabin van. A két-háromágyas kabinokhoz saját zuhanyzó/WC tartozik. A hajók alapfelszerelése a légkondicionálás, a fedélzeti 220V generátorról, folyamatos édesvíz-készítés, multimédiás eszközök, műholdas telefon, vízi sport eszközök, barbecue. Személyzet biztosítja a kényelmi szolgáltatásokat. Egy kapitány és egy vagy két szakács-hostess-matróz gondoskodik a gondtalan hajózásról, az utasok kényelméről, a változatos programokról és kulináris élvezetekről. A látnivalók legjavát garantálja a legénység helyismerete. Az ízletes specialitásokat a szakács frissen készíti. A horgászott halak, Kubában a languszták a napi háromszori étkezés fogásai és itt az „open bar” is nevéhez méltóan ingyenes italfogyasztással egész nap rendelkezésre áll.

 

Kinek ajánljuk?

  • Amikor egy komplett tengeri vitorláshajó önálló bérléséhez megfogyatkozik a csapat, és csak páran maradnak, akik mindenképpen mennének hajózni egy adott időpontban és desztinációra.
  • Netán a hajóbérlőnek nincsen elégséges tapasztalata, avagy hiányzik a rutinja a kapitánysággal járó felelősség vállalásához.
  • Amikor kifejezetten szállodai színvonalú kiszolgálást, teljes panziós ellátást szeretnénk egy tengeri vitorlás fedélzetén.
  • Az adott vitorlás térség legjavát kívánjuk felfedezni a helyiek vezetésére bízva magunkat.
  • Ha a legújabb katamaránokat akarjuk kipróbálni, a legnagyobb vitorlás hajókkal szeretnénk vitorlázni a tengeren.
  • Egyes térségekben önállóan bérelhető hajók nem is dolgoznak egyáltalán, mint a Maldív-szigeteken, de kabin-bérléssel itt is vitorlázhatunk.
  • Míg Francia-Polinéziában éjszaka tilos az önálló hajózás, helyi személyzettel eljuthatunk az egymástól távolabbi szigetekre is, például Tahiti-i indulással Bora Bora szigetéhez.

Hajóink

Lagoon 52

Lagoon 52

Műszaki adatok

Gyártási év 2013-
Férőhely 8+2,8+2+2 fő
Kabinok száma 4 db franciaágyas (plusz 2 db egyágyas)
Belső zuhanyzó/WC-k száma 4-5 db
Hosszúság 15,84m
Szélesség 8,6m
Merülés 1,5m
Motor Yanmar 2x 75LE
Üzemanyag 560 liter
Víztartály 960 liter
Vitorla felület

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Sanya 57

Sanya 57

Műszaki adatok

Gyártási év 2011-től
Kabinok száma 7-8 db
Belső zuhanyzó/WC-k száma 5-6 db
Hosszúság 17,26m
Szélesség 8,88m
Merülés 1,40m
Motor 2x 75LE
Üzemanyag 1100 liter
Víztartály 1050 liter
Vitorla felület 175 m2

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Ipanema 58

Ipanema 58

Műszaki adatok

Gyártási év 2016-
Kabinok száma 4-6 kabin
Belső zuhanyzó/WC-k száma 4-6 db
Hosszúság 17,58 m
Szélesség 8,88 m
Merülés 1,4 m
Motor 2×75 LE
Üzemanyag 1100 liter
Víztartály 1050 liter
Vitorla felület 102 m2

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Dream 60

Dream 60

Műszaki adatok

Évjárat 2010
Hossz 18,28 m
Szélesség 8,40 m
Kabinok 6db franciaágyas, 2db egyágyas orrkabin
Zuhanyzó/WC 6db
Légkondícionálás
Vízkészítő +
Generátor +
Személyzet létszáma  2-3 fő
Teljes panziós ellátás  +

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Eleuthera 60

Eleuthera 60

Műszaki adatok

Gyártási év 2005-2007
Férőhely 8+2+2 fő
Kabinok száma 2 db francia- és 2 db 1ágyas orrkabin
Belső zuhanyzó/WC-k száma 4 db
Hosszúság 18,28m
Szélesség 8,57m
Merülés 1,45m
Motor 2x 75LE
Üzemanyag 1000 liter
Víztartály 795 liter
Vitorla felület 180 m2

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Lagoon 620

Lagoon 620

Műszaki adatok

Gyártási év 2009-
Férőhely 8+2+2 fő
Kabinok száma 4(+1+1) db
Belső zuhanyzó/WC-k száma 4 db
Hosszúság 18,9 m
Szélesség 10,0 m
Merülés 1,55 m
Motor 2x 110 LE
Üzemanyag 2x 650 liter
Víztartály 2x 450 liter
Vitorla felület 230 m2

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Dream 82

Dream 82

Műszaki adatok

Évjárat 2009
Hossz 23,99 m
Szélesség 12 m
Kabinok 10 db franciaágyas
Zuhanyzó/WC 10 db
Légkondícionálás +
Vízkészítő +
Generátor +
Személyzet létszáma  2-3 fő
Teljes panziós ellátás  +

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Mojito 82

Mojito 82

Műszaki adatok

Évjárat 2006
Hossz 25 m
Szélesség 12 m
Kabinok 12 db franciaágyas
Zuhanyzó/WC 12 db
Légkondícionálás +
Vízkészítő +
Generátor +
Személyzet létszáma  2-3 fő
Teljes panziós ellátás  +

Alaprajz(ok)

Külső galéria

Belső galéria

Árak

A kabin charter árai átlag heti 1000 euró/fő ártól indulnak (térségtől, időszaktól, a választott kabintól függően), mely tartalmazza a teljes ellátást és a hajózást személyzettel.

Például Kubában vagy Martinique-ről október végén, november elején vagy decemberben 1100 euro/fő/hét a díj kétágyas kabin foglalása esetén, a karácsony-szilveszteri főszezoni időszak pedig 1500 euro/fő/hét lenne a Karibon, de az indiai-óceáni Seychelles-szigeteken is. Vannak háromágyas kabinok is, vagy egyágyas felárral egy fő is kivehet egy hajókabint. Igény esetén kibérelhető akár az egész katamarán is személyzetestül, a komplett szolgáltatásaival. A teljes hajó ára pedig még kedvezőbb, mint kabinonként fizetve. Mindegyik esetben átlag 150 euro/fő úgynevezett cash box díj fizetendő behajózáskor, amely a helyszíni, például kikötési díjakat fedezi. Mint az önálló hajóbérlésnél, a kabinbérlés ára sem tartalmazza a helyszínre utazás költségét. Magyarországról a repülőjegy 700-1000 euro körüli a Karib-térségbe vagy Seychelles-re, de a Föld túl felére (Francia-Polinézia) már akár 2000 euro/fő a repjegy illetékestül. A reptér-marina transzfert a bérbeadó bonyolítja. Az egyhetes vagy 10 napos vitorlás kabin-charterhez kiegészítésül szervezhető szárazföldi program és szállás is.

Konkrét árajánlattal irodánk készséggel áll rendelkezésre.

Útleírásaink

Kabin charter: kabin bérlés luxus katamaránokon

Kabin charter: kabin bérlés luxus katamaránokon

 

A kabin charter egy új vitorlázási lehetőség, amely a szállodák és a teljes panziós ellátás kényelmét nyújtja több testű vitorlás hajókon a világ legszebb tengerein. Olyan vitorlás nyaralás, amikor luxus felszereltségű és méretű katamaránokon lehet kabint bérelni. A 60-85 lábas, fiatal kéttestű hajókon 6-8 utaskabin van. A két-háromágyas kabinokhoz saját zuhanyzó/WC tartozik. A hajók alapfelszerelése a légkondicionálás, a fedélzeti 220V generátorról, folyamatos édesvíz-készítés, multimédiás eszközök, műholdas telefon, vízi sport eszközök, barbecue. Személyzet biztosítja a kényelmi szolgáltatásokat. Egy kapitány és egy vagy két szakács-hostess-matróz gondoskodik a gondtalan hajózásról, az utasok kényelméről, a változatos programokról és kulináris élvezetekről. A látnivalók legjavát garantálja a legénység helyismerete. Az ízletes specialitásokat a szakács frissen készíti. A horgászott halak, languszták a napi háromszori étkezés fogásai. Az „open bar” nevéhez méltóan ingyenes italfogyasztással egész nap rendelkezésre áll.

Dream 82

A flotta egyik legújabb hajója a Lagoon 620 katamarán.

A kabin charter lehetséges helyszínei:

  • Európában Korzika, 
  • a tengerentúlon a Bahamák, Kuba, Brit Virgin-szigetek, Martinique, Grenada, St.Martin, Mauritius, Seychelles, Thaiföld, Indonézia, Maldív-szigetek, Tahiti (Francia Polinézia), Új-Kaledónia.

A legtöbb hajó üzemeltetője a világ egyik legnagyobb vitorlás-bérbeadó cége a Dream Yacht Charter, melynek magyarországi képviselője cégünk, a Mérföld Yachting Utazási Iroda.

A háló

 

Kiknek ajánlható a kabin charter?

–          Amikor egy komplett tengeri vitorláshajó önálló bérléséhez megfogyatkozik a csapat, és csak páran maradnak, akik mindenképpen mennének hajózni egy adott időpontban és desztinációra.

–          Netán a hajóbérlőnek nincsen elégséges tapasztalata, avagy hiányzik a rutinja a kapitánysággal járó felelősség vállalásához.

–          Amikor kifejezetten szállodai színvonalú kiszolgálást, teljes panziós ellátást szeretnénk egy tengeri vitorlás fedélzetén.

–          Az adott vitorlás térség legjavát kívánjuk felfedezni a helyiek vezetésére bízva magunkat.

–          Ha a legújabb katamaránokat akarjuk kipróbálni, a legnagyobb vitorlás hajókkal szeretnénk vitorlázni a tengeren.

–          Egyes térségekben önállóan bérelhető hajók nem is dolgoznak egyáltalán, mint a Maldív-szigeteken, de kabin-bérléssel itt is vitorlázhatunk.

Poncin82

–          Míg Francia-Polinéziában éjszaka tilos az önálló hajózás, helyi személyzettel eljuthatunk az egymástól távolabbi szigetekre is, például Tahiti-i indulással Bora Bora szigetéhez.

 

A kabin charter árai átlag heti 900 euró/fő ártól indulnak (térségtől, időszaktól, a választott kabintól függően), mely tartalmazza a teljes ellátást.

Például a Karib-térségben (Kubában vagy Martinique-ről) október végén, november elején vagy decemberben 1100 euro/fő/hét a díj kétágyas kabin foglalása esetén, a karácsony-szilveszteri főszezoni időszak pedig 1500 euro/fő/hét lenne a Karibon, de az indiai-óceáni Seychelles-szigeteken is. Vannak háromágyas kabinok is, vagy egyágyas felárral egy fő is kivehet egy hajókabint. Igény esetén kibérelhető akár az egész katamarán is személyzetestül, a komplett szolgáltatásaival. A teljes hajó ára pedig még kedvezőbb, mint kabinonként fizetve. Mindegyik esetben átlag 150 euro/fő úgynevezett cash box díj fizetendő behajózáskor, amely a helyszíni, például kikötési díjakat fedezi. Mint az önálló hajóbérlésnél, a kabinbérlés ára sem tartalmazza a helyszínre utazás költségét. Magyarországról a repülőjegy 700-1000 euro körüli a Karib-térségbe vagy Seychelles-re, de a Föld túl felére (Francia-Polinézia) már akár 2000 euro/fő lenne a repjegy illetékestül. A reptér-marina transzfert a bérbeadó bonyolítja. Az egyhetes vagy 10 napos vitorlás kabin-charterhez kiegészítésül szervezhető szárazföldi program és szállás is.

Konkrét árajánlattal irodánk készséggel áll rendelkezésre.

Maldív vitorlázás

Maldív vitorlázás

Vitorlázás a Maldív-szigeteknél, hajós nyaralások télen

Videónk Maldív-szigeteki vitorlázásról.

A Maldív-szigetek az Indiai-óceánban találhatók Afrika és Ausztrália között, “legközelebbi” szomszédjai északon Sri Lanka (Ceylon szigete) és délnyugatra a Seychelles-szigetek. A 19 szigetcsoportból álló lánc észak-déli irányban, 800 km hosszan nyúlik el Indiától délre az Egyenlítőig és még azon is túl. Az északi szélesség 8. foka és a déli szélesség 7. foka között, a keleti hosszúság 72. és 73. köre mentén. A 26 maldív atoll 1192 szigetecskéből épül fel, melyek összterülete csupán 298 négyzetkilométer. A legnagyobb sziget területe is csak 13 négyzetkilométernyi. A helyiek által lakott szigetek száma 200 és kb.100 szállodasziget van kizárólag a turistáknak fenntartva. Az egyenlítői szél 2-5 Beaufort közötti, hurrikán veszély egyik atollnál nincs. Decembertől márciusig tart a száraz évszak, az északkeleti monszunszél ideje. Áprilistól november végéig fúj a délnyugati szél, a szörfözőknek is ideálisan. Ez az esős évszak: felhőket és hűsítő esőt hozó. A Maldív-szigetek egész évben látogatható trópusi nyaralóhely. A tengervíz átlagosan 28 °C, ezért is nőnek benne a szépséges korallok. A levegő hőmérséklete este 23 °C, nappal 31 °C körüli. Hétágra süt a nap derékszögben a fejünk felett, így még felhős égboltnál, a hajónk bimini topja alatt is csoki barnára sülhetünk. Magyarországról 9 órányi a repülőút, az időeltolódás szigettől és a téli-nyári időszámítástól függően 4-6 óra. Fővárosa MaléMaldives-Lanscapes061.Maldives-Lanscapes076

Dubai-on, Abu Dhabi-n és Doha-n át érkezik ide a legtöbb utas, több Emirates és Qatar járat is landol a nap folyamán. Repülőjegy Budapestről 150 ezer Ft-tól vásárolható. A Malé-i repülőtéren névre szóló táblával várják vendégeiket a túrahajók és a szálloda-szigetek képviselői. Az esti érkezők Malé-i tranzitszálláson alszanak, mert akár vízi, akár légi transzfer az atollok között csak napközben lehetséges. A hajózni vágyók katamarán vitorlások és motoros jachtok közül választhatnak. A motoros jachtok többsége búvár szafarira indul. Napi 3-4 merülést biztosítanak miközben zátonytól-zátonyig hajóznak, teljes ellátással. Heti árak 1000 eurótól per fő. A charter vitorlások mind katamaránok. Bérelhetjük az egész hajót (egy 40 lábas 8 fős katamarán heti ára 4200 eurótól) vagy csak kabint foglalunk teljes ellátással egy 60 lábas luxus katamaránon (heti árak 1200 eurótól per fő). A bérbeadók önálló hajóbérlés esetén is ragaszkodnak ahhoz, hogy helyi vezetőt vigyünk. Ettől csak akkor hajlandóak eltekinteni, ha atollok közötti hajózási tapasztalatot tudunk igazolni. Jachtkikötők egyáltalán nincsenek, végig horgonyzásra kell számítanunk. Nincsenek telepített bóják sem, tehát a kikötés a hajózás teljes időtartama alatt ingyenes. Minimum egy hétre menjünk hajózni, és bár minden nap új helyet látunk, csak természeti látnivalók vannak: trópusi paradicsom a víz felett, egzotikus korallzátony a víz alatt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mint a trópusokon, egész évben reggel 6 és este 6 között van világos, éjszaka tilos is a hajózás. A másnapi beszállóknak már másik szigeten van a csatlakozás. Akiért nem jöttek ki a reptérre, a helyiek segítőkészségében bízhat. Megkeresik, felhívják a transzferünket. Az információs pultnál ingyen hívhatóak a maldív számok. Az egyhetes katamarán vitorlás túra csak délután indul, a transzferért és hogy elteljen a várakozási idő, a “C” csomagra lehet befizetni (130 euro/fő) a Hulhule Hotelben, a reptér szigetén. A szálloda transzfer busza negyedóránként veszi fel az utasokat. Mivel fizettünk érte, ingyenes lesz a reptér-hotel és hotel-hajó transzferünk, a poggyász tárolás, egy ital a 10 órakor nyitó bárban (különben 3 kóla 20 USD lenne), 11 órától 10 perc masszázs, Wi-Fi, egész napos medence és törölköző használat, de tartalmazza Malé városába és vissza a dhoni transzfert is igény esetén. Már épül a híd is Hulhule és Malé között. A gyülekező reggeltől 14 óráig van a hotelben. Akinek a repülője ezután érkezik, azt 100 eurós késői beszállási felárral hozzák utánunk a hajóra. 14 órakor elindulunk a katamaránunkhoz, kisbusszal és egy dhonival (helyi vízi taxi) fél óra az út. Élénk a vízi forgalom a Hulhule nevű reptérsziget mentén, hajók és repülők (hidroplánok) egyaránt jönnek szembe! A hajón nedves kéztörlővel, welcome koktéllal és ebéddel vár már a személyzet: Ahmed a maldív vezetőnk és egy-egy bangladesi hostess és szakács, Abdul és Anisz. Nyomatékosan felhívják a figyelmünket az erős áramlásokra. A sznorkelezésnél csónakkal fognak majd felügyelni, nehogy elsodródjunk. Naplemente után nem is ajánlatos a fürdőzés. Évente pár ember sajnos nem utazik haza a Maldív-szigetekről, éppen ott létünk előtti héten sodródott el egy pár, a szállodájukban hiába várták őket. Az ismerkedés és hajóátvétel után elfoglaljuk a kabinjainkat, mindenkinek megmutatják a légkondicionálás, a hajós WC és zuhanyzó használatát. A személyzet utánunk hozza a poggyászunkat. Ezután 3 fogásos ebéd következik, majd indulás.

DSCF3905DSCF3644

Az Észak-Malé (Észak-Kaafu) atollról áthajózunk a Dél-Malé (Dél-Kaafu) atoll szigetcsoportjába, egy trópusi lakatlan szigethez a sok közül. A főváros mellett haladunk el. Malé nyüzsgő város, több emeletes épületekkel. Majdnem 100 ezren lakják ezt az 1-2 négyzetkilométeres földdarabot. Két óra alatt körbesétálható. Főbb látnivalói mecsetei és a Szultán Park, a Nemzeti Múzeum, a halpiac és a bazár. A hírhedt 2004 évi cunamitól a védművei szerencsére megvédték, de azokat romba is döntötte az árhullám. A többi szigetecskét mérettől függően részben vagy egészben elmosta. Hamar elmarad mögöttünk ez a várossziget. Két és fél órát hajózunk még utána, október lévén a délnyugati széllel szemben. A 60 lábas katamarán könnyedén megbirkózik a feladattal. Helyi vezetőnk szemre navigál, helyismerete nélkül hazárdjáték lenne az atollokon belüli hajózás.

A nagy atollok, a szigetcsoportok 2500-4000 méter mély tengerből kiemelkedő 20-30 mérföld széles platók belül 0-100 méteres vízmélységgel. Ezt a víz alatti fennsíkot mint egy nagy gyűrűt további sok kis korallgyűrű alkotja. A nagy gyűrű szélein ezek a kis gyűrűk elnyújtott formájúak, a közepén szabályosan kerekdedek. A korallképződmények között az átlag vízmélység 40 méteres, Maldives-Lanscapes073a belső lagúnáikban meg legfeljebb 1-2 méternyi. Horgonyozni a 40 méterben kell a korallgyűrűn kívül, a kis atollok szél alatti oldalán. Nem véletlen, hogy a hajóhoz 160 méter horgonylánc és 50 méter kötél tartozik! A zátonysoron belül a hullámzás és a szél szigetet épít a fehér korallhomokból a lagúna egyik felén, amely alig, vagy legfeljebb 2,5 méterre emelkedik a tenger szintje fölé. A Maldív-szigetek létét a globális felmelegedés miatti tengerszint-emelkedés alapjaiban fenyegeti. Pedig ezekből a talpalatnyi szigetecskékből áll a Maldív Köztársaság. A helyiek pár ezer éve már benépesítették a legnagyobbakat. A szálloda-szigeteket viszont úgy építik, mélytengeri homokot hoznak a korallgyűrűbe és abból hozzák létre az 1-2 négyzetkilométeres, 1-2 méter magas szigetet. A 90 ezer négyzetkilométeres (Magyarországnyi) vízterületű országnak csak 0,3% területe a szárazföld. Többségükben lakatlan korallhomok szigetek.

Amikor lehorgonyzunk, kezdődik a strandprogram, jöhet a partraszállás. Bocinkkal, vagy kiúszva elfoglalhatjuk a kék lagúnán belüli homokszigetet, egy talpalatnyi “földdarabot”. De ehhez előbb meg kell találnunk az átjárót a korallgyűrűn, hogy a lagúnába karcolásoktól mentesen tudjunk bejutni. A csónakban felállva könnyebb a víz színe alapján tájékozódni. A lagúna körüli korallgyűrű felett árapály szintváltozástól függ a vízmélység. A felszín is hullámzik, a sekély vízben könnyen odaverhetjük magunkat egy kiálló korallhoz vagy azon lévő tüskés tengeri állathoz. Kár lenne a korallért, hiszen védett, és a bőrünk is begyulladhat. A több tíz méter széles korallgyűrű agancskorallok, agytekervényekre hasonlító gömb alakú agykorallok és lapos, tányérformájú korallok kiterjedt mezeje számtalan színes hallal és élőlénnyel: némók, trombitás íjhalak, vitorlahal, óriás kagyló, muréna, tüskés tengeri csillag … Számtalan faj él itt együtt (több mint 2000 halfajta). A korallgyűrű külső felén a mélység tátong alattunk. Amíg a leszakadás mentén a korallfalban gyönyörködünk, fehér és fekete úszójú szirti cápák kíváncsian méregetnek. A helyiek tudják, hogy mely atollnál látható a legtöbb teknős, ezekkel együtt úszhatunk. Az egyhetes út során mantákat biztosan látunk, a cetcápához nagyobb szerencse kell. A hullámzás és a szél építi és rombolja a korallhomoktól vakítóan fehér homokszigetet. A lagúnán belül változtatja a helyét a homok, változó a vízmélység is. A lakatlan szigetek némelyikére állítólag a bűnözőket száműzik, de a Maldív Köztársaságban nem jellemző a bűncselekmény. A nyaralók pedig épp a lakatlan szigetekért lelkesednek.

Hajóval mi bármelyikhez eljuthatunk. Az „I love you” szigeten sincs más, mint 3 napernyő, amely várja a vendégeit. DSCF3903Vannak persze kókuszpálmával benőtt szigetek, amelyek buja növényzete asztalt, széket rejt. Ezek parti ebédhez vagy esti barbecue party-hoz szolgálnak helyszínül a meleg homokban. Látványosak a hamuval színezett homokszobrok: mantát, cápát, teknőst formáznak a lábainknál. Naplemente után fáklyák és gyertyák emelik a hangulatot. Fölöttünk a Tejút és milliárdnyi csillag fénylik, körülöttünk a nagy sötétség, benne egyedül a hajónk horgonyfénye ég. Az egyik kiránduló szigeten a helyiek élő zenéje varázsolt még különlegesebb hangulatot. Dobszóra énekeltek és táncoltak, amelybe bekapcsolódhattunk. Állandóan lakott szigetből kétféle van: a helyiek települései és a nyaralószigetek, két külön világ. Így nem keveredik össze a két kultúra, nem konfrontálódnak a visszafogott muzulmán lakosok a szabadságukon magukat elengedő turistákkal. A helyiek nem isznak alkoholt, nem dohányoznak, a nők (bár nem kötelező) fejkendőt viselnek. A maldívok kifejezetten barátságosak és segítőkészek. Az ajándék boltban sem sértődnek meg, ha nem vásárolunk. Pedig a helyieknél érdemesebb vásárolni, mert csak pár százalékos az Áfa, a szállodaszigeteken viszont 20 százalék feletti. Ha elkirándulunk, valamelyik szigetükre, partraszálláshoz tilos a fürdőruha (a fedetlen keblek és vállak), elvárt a diszkrét ruházat. A katamarán túránkon a Dél-Malé atollon Guraidu és az Ari atollon Dhageti szigetét látogattuk meg, majd a Baa atollon Kamadhoo-t. A maldívok egyszerű, egyszintes házakban laknak. Az utcákat borító korallhomokot az asszonyok söprik szépre. A főváros kivételével nincs autóközlekedés, csak motor, bicikli vagy gyalogos. A gyerekek vasárnaptól-csütörtökig járnak iskolába, a péntek-szombat az ő hétvégéjük. A férfiak többsége még mindig a halászatból él. A maldív férfiak és nők is dolgozhatnak a szálloda-szigeteken, de a resortokban több az indiai munkás (szakács, masszőr) és európai munkavállaló.

A resort szigeteket üzemeltető szállodaláncok 50-60 évre kibérlik a szigeteiket az országtól, működésüket az állam erősen felügyeli. Ezek a turista paradicsomok elsősorban az európai, ausztrál és ázsiai nyaralók kényelmét szolgálják all inclusive. Saját házi zátonyukon merülhetnek a vendégek és a szállodák rengeteg programot kínálnak szigeten belül. Szabad a bikini viselet és az alkohol fogyasztás, a monokini vagy a drogok viszont itt sem. A mobiltelefon jól működik az összes szigeten, és a vízen is jó a lefedettség. A legszegényebb portákon is okostelefonon lógnak a helyiek. Hajózási szempontból kiváló és szinte kizárólagos tájékozódási pontként szolgálnak a mobil adótornyok. A szigetek beazonosításában segít még, hogy a lapos, helyiek által lakott szigetek előtt a helyi hajók csoportosulnak, míg a szálloda-szigeteket általában a vízi bungalók sora öleli körbe különféle alakzatban. Egy-két laterális bójával is találkozhatunk, bár inkább póznákkal jelölik az elkerülendő zátonyt és a bejáratokat. A GPS és a szemünk segítenek a tájékozódásban, de a legbiztonságosabb a maldív vezető helyismeretére hagyatkozni. A Maldív-szigeteken bérelhető charterhajókhoz kötelező a személyzet a helyismeret miatt. Utolsó előtti hajós napunkon végre láttunk mantát is. Megmutatta magát, úszott velünk, majd párjával a mélybe merült. Nem kell tőle félni, állítólag itt a cápáktól sem, de azért furcsa érzés amikor szembe úszik velünk. Az elektromos rája farkától viszont óvakodjunk, ha véletlenül belénk fúródik, csak a seb túlfelén lehet kihúzni. Persze a teknős is megharaphat, ha páncéljába kapaszkodva vontáznánk vele (szegény még meg is fulladhat emiatt).

A hajóval sok atollt tudunk meglátogatni, ahová az átlag turista nem jut el. Egy hétig, 10 napig vándorlunk szigetről-szigetre: vitorlázunk, búvárkodunk, horgászunk. A kiváló hajószakács felhizlal a teljes panziós ellátással. Angol hagyományként még ötórai tea is van a hajón, helyben készült süteménnyel. A hajózást érdemes meghosszabbítani szárazföldi nyaralással valamelyik szigeten. Malétól 120km-re a Baa atollon lévő Reethi Beach Resorthoz a TMA (Trans Maldivian Airways) hidroplánjai repítenek 200 euróért. Kivételes élmény a 10-20 személyes kisrepülővel az égből gyönyörködni az atollgyűrűkben. Ne gondoljuk, hogy el fogunk lustulni, csak mert egyetlen szigeten töltjük a további napjainkat. A 600 méterszer 200 méteres területen is sok mindenre van lehetőség, csak győzze a pénztárcánk. Az eurót elég rosszul váltják, a szigeteken dollárral tudunk fizetni.

P1270573Amit még ajánlunk, hogy hazaúton álljunk meg pár napra Dubai-ban. Nem kerül többe a repjegyünk, ha az Egyesült Arab Emirátusokban megszakítjuk az utunkat. Két és fél nap alatt végig tudunk szaladni Dubai kötelező látnivalóin: hajókázás vacsorával a Creek “folyón”, dzsip szafari a sivatagban, körpanoráma a világ legmagasabb épületének (828 méter magas Burj Khalifa) 125. vagy 148. emeletéről, a zenélő szökőkút a Dubai Mall bevárásló központnál és a legújabb luxusautók, vízi taxival a Marina városrész felhőkarcolói között, arany-, fűszer- és textilpiac látogatás az óvárosban, séta a szállítóhajókkal teli Deira kikötői rakpartján, a Jumeirah mecset kívülről és a Dubai Városi Múzeum belülről (és a föld alatt).

A Maldív-szigeteken teljes a kikapcsolódás, egyedülálló a látnivaló, hajóval tudjuk a legnagyobb részt bejárni belőle. Az állandó szélirány és szélerő kellemes vitorlázást tesz lehetővé. A helyi vezető segít a navigálásban, a legszebb helyekre jutunk el. A szakács pedig gondoskodik a kiváló étkekről és a szállodai kényelemről a víz hátán is. Béreljen a Mérföld Yachtingtól! Mi már bejártuk a Maldív-szigeteket.

Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás

DSCF3753

Képgaléria1194Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás, Maldív vitorlázás

Kubai vitorlás élmények 1

Kubai vitorlás élmények 1

Kubai charter vitorlázás, élmények szárazon és vízen

Videónk Kubai vitorlázásról.

Kubát szárazföldről egyre többen ismerik, páratlan a szigetország szépsége. Az 1000km hosszú szigeten egyaránt sok a turista látnivaló és a fantasztikus korallhomokos strand. Havannában is napokig bolyonghatunk, autó matuzsálemekből gyönyörködhetünk az óváros koloniális emlékeiben. Ellátogathatunk Hemingway házába, szivargyárba vagy rummúzeumba. Éjszakára pedig kihagyhatatlan a Tropicana nevű éjszakai mulató izgalmas táncműsora. Kirándulhatunk orchidea kertbe (Soroa), krokodilfarmra (Zapata-félsziget), indiánfaluba (Guama) és a forradalmi szocializmusnak is számos emlékhelye van.

p1200020 p1200333-masolata p1200202-masolataHavanna (4)

De ha csak szárazföldi turistáskodunk, kimarad a lényeg, a vitorlázás. Egy-egy napos hajós kirándulásra az all inclusive szállodákban be lehet fizetni az északi és a déli szigetoldalon is. Önálló hajóbérlésre, több napos vitorlázásra viszont csak a sziget déli felén üzemeltetett bérhajókból foglalhatunk előre. Egyre több Kubában a charterhajó, és már nem csak 10-15 éves modellek, hanem van közöttük vadonatúj Lagoon 450 vagy Nautitech Open 40 katamaránok is.

Kuba katamarán
Kuba katamarán

Az északi szélesség 22.fok 8.perce és nyugati hosszúság 80.fok 27.perce Kuba jelenleg egyetlen charterhajó kikötőjének koordinátái. Cienfuegos városában várja a hajóbérlőket, Kuba déli felén, Havannától 4 órányi távolságra. 4-5 német, spanyol és francia tulajdonú flotta üzemeltet itt összesen 25 bérhajót. A Marina Cienfuegos, a Punta Gorda félszigeten egy 6 mérföld hosszú és 2 mérföld széles belső öböl közepén található. Tengeri kijárata 2 mérföldre délre fekszik. Bár szárazföld öleli körbe, egy hurrikántól ez az öböl sem véd meg. A nagy öböl egyik szegletében egy folyó torkolata a helyi hurrikán-menedék. Cienfuegosból indulhatunk nyugatra, a Canarreos és keletre (Trinidad irányában) a Jardines de la Reina szigetvilág felé. Az állandó széljárás keleties, csak néha érkezik erős keleti szelet követően hidegfront északi széllel. Tehát nyugat felé hajózva végig jó szélben bízhatunk, visszaúton viszont lehet kellemetlen a szembehajózás. Ezért is javasolt a one-way hajózás Cayo Largo-i vagy Isla de la Juventud-i végállomással. Kelet felé az út első fele lesz szembeszeles Trinidadig, utána már a Jardines de la Reina szigetek felé délkeleti irányban haladva könnyebb a vitorlázás, visszaúton pedig raumban élvezkedhetünk. Mi mindkét irányban hajóztunk egy-egy hetet.

kubaiutvonalakplattenkny

HAJÓZÁS CIENFUEGOSTÓL NYUGATRA

Délutáni hajóátvételt követően Cienfuegosból hajónkkal még aznap éjjel útra kelünk, kikanyargunk a nyílt tengerig. Figyelnünk kell a feltakaró jelek útmutatására, amikor előttünk és hajónk mögött is egy vonalban látjuk a kőkúpokat (éjjel a fényeiket), ez a megfelelő vízmélységű hajózó út. A vízen halászcsónakok, a parton a kivilágított Jagua erőd és helyes, színes kis házak búcsúztatnak. Cienfuegos vízi kijáratát a Punta Los Colorados világítótornya jelzi, 23 mérföldre látszik el a hófehér torony fénye az éjszakában. Kubában a variáció 5 fok alatti, de azért ezt figyelembe véve kell meghatározni az útirányunkat.

Az első héten először 240 fokra indulunk, a Canarreos szigetcsoport legkeletibb tagja, a Cayo Guano del Este szigetig. Kellemes hátszéllel a legrövidebb rottán mindössze 40 mérföld lenne az út, de akkor belemennénk a tiltott hajózási zónába, ezért kerülnünk kell. A híres Disznó-öböltől és a Playa Girón partszakasztól, ahol Fidel Castro nyaralója van, keletre egészen Cienfuegos-ig, délre pedig a Canarreos szigetcsoportig tilos a hajózás, ez a Castro család horgászterülete. A kubaiak amúgy sem szállhatnak hajóra, legfeljebb a hivatásos halászok hajózhatnak. A kubai emberek a szigetországon belül, a szárazföldön sem mehetnek egyik tartományból a másikba, csak engedéllyel.

Délnyugatra hajózva mi fokozatosan eltávolodunk a szárazföldtől. A csillagos égbolt alatt csak a kompasz iránymutatására számíthatunk, amikor már a Cienfuegos-i torony sem látszik. Hamarosan meglátjuk az úti célunkat: a Cayo Guano del Este világítótornya 19 mérföld távolságból hívogat. Ezzel a szigettel kezdődik az a sekély plató Kuba szigetétől 50km-re délre, amelyen a szigetcsoport szigetei és korallzátonyai a környező több ezer méteres vizekből kiemelkedve, 10 méternél sekélyebb vízben, kelet-nyugati irányban sorakoznak. Még sötétben érkeztünk a világítótorony tövébe, napkeltéig lehorgonyoztunk. A nap a piros-fehér sávozású torony felől kel fel, mielőtt izzani kezd, megreggelizünk. A hajó mellett jól esik a csobbanás a meleg tengervízben, majd hamar továbbindulunk a turista-sziget, Cayo Largo felé. 20 mérföldnyi utunkon helyi halászok ajánlkoznak: élelmiszert és pár eurós helyi rumot kérnek, cserébe 2 vödör langusztát kapunk. Ebben a rákfajtában bővelkedik a Canarreos-szigetcsoport. Itt még nem halászták le a langusztákat, mert Kuba partvonalától távol esnek és köztük van a tiltott hajózási övezet. A helyieknek hivatalosan tilos is homárt halászniuk. A halászok nem véletlenül kérték, hogy őket ne fotózzuk. Cayo Largo-ig 20 mérföldet hajóztunk, keleti végén (Punta del Este) a Teknős parton strandoltunk. Pontosabban hullámfürdőztünk, mert ez a sziget szélfelőli csúcsa. Cayo Largo és a többi sziget déli felén kell hajóznunk, északi oldalukon 1 méter alattiak a vízmélységek. A relatíve mélyebb déli oldalon is elkél egy helyi vezető segítsége (napi 50 euróért bérelhető ‘marinero”), mert itt is mindössze 0-8 méter közötti a vízmélység. A korallhomok a vízben és a parton is mozog, helyét változtatja, a térképi adatban teljesen sohasem bízhatunk. A vízben rejtőző korallzátonyok csodálatos merülőhelyek, ha tudjuk, hol vannak, de ha nem, akkor hajónk végzetéül szolgálhatnak. Vagy választhatjuk, hogy a zátonysoron kívül, ezer méteres vízben hajózunk kellő távolságban a szigetek alatt, de óceáni hullámok hátán. Egyetlen előnye ennek csak az, hogy a ragadozó halak itt rabolnak a legjobban. Barracudák sorát foghatjuk ki a mély és a sekély víz határán.

p1210221p1210299

p1200890Langusza a fazékban

Cayo Largo az elnevezése szerint is egy hosszú sziget, nyugati vége 15 mérföldre fekszik, a Ballenatos zátonysor határolja. A félelmetes zátonysoron a pilotkönyv szerint egy-egy laterális jel vezet át, de a valóságban ezek egyike hiányzott. A Karib-térségben az Iala “B” bójázási rend szerint a hajózóút jobb oldala jel a piros, négyzetes és a bal oldala jel a zöld színű, kúp formájú (a nyílt víz felől nézve). Talán ezen tudás és bója hiánya miatt hiányzik már egy charterflottából az a Catana 43 vitorlás, amelyik félig elsüllyedve pár mérföldre nyugszik egy homokpadon. A karibi nap hamar leesik az égről, este 7-től reggel 7-ig sötét van. Ha nem kelünk fel reggel időben, rövid lesz a nappalunk. Habár éjszakára beköthettünk volna még a sziget fő- és egyetlen városába, nem tettük. A parttól kellő távolságban horgonyon aludtunk, hogy ne érjenek el hajónkig a szúnyogok. A szél estére lecsendesedik, reggelre a tenger is tükör sima a zátonysoron belül, de azon túl is. A Ballenatos korallzátonynál búvárszemüveggel és pipával már kora reggeltől az érintetlen víz alatti természetben gyönyörködhetünk. A kikötést telepített bója segíti. A legyezőkoralltól az agancskorallig, a rájától a kőhalon át a sokféle színű trópusi halakig mindent láthatunk. A víz 28 fokos, legszívesebben egész nap búvárkodnánk.

p1210539   p1210320   dscf3124vitorlazas kuba

De továbbhajózunk nyugatnak, 2-3 m mély vízben kell elővigyázatosan navigálni. Nem véletlen, hogy Kubában csak katamaránok bérelhetőek, egytestű vitorlások nem! A zátonysoron belül körülbelül 2 mérföld széles a sekély vízterület. A Cayería los Majaes-nél a kékeszöld tenger közepén két világos türkizkék kört veszünk észre, lehorgonyzunk a közelükben. Kiderül, ezek “természetes úszómedencék”, csak derékig ér bennük a víz! Innét 270 fokra tartunk, 15 mérföld az út a Cayo Rosario szigetig, 20 csomós a keleti passzátszél, éppen a hátunk mögül fúj. A sziget strandja (Playa Rosario) szélfelőli, ezért megint kissé hullámos. A hosszú korallhomokos parton még a felnőttek is várépítésbe fognak, a legénység másik fele fel-alá sétál. A partra sodródott strandpapucsokkal (szerencsére más szemét egyáltalán nem volt) feldíszítettünk egy fát. Rajtunk kívül csak keselyűk voltak a szigeten, talán épp ilyen fehér, jóllakott, kipihent turistákra vártak? Szóval Cayo Largo kivételével valóban lakatlan szigetek mellett hajózunk végig.

Amikor odaérünk a következő szigetre, ott sincs “semmi, csak” pálmafák sokasága és aranyló homok, de ez adja a terület szépségét. Beépítetlen, sőt embertől mentesek a szigetek, mint az utolsó földi Paradicsom. A katamarán rendelkezik elég térrel és komforttal, hogy ne hiányozzon a szárazföldi kikötés. A főzést pedig hagyjuk a helyi szakácsunkra! Kubában nem luxus, hogy a bérhajónkra személyzetet fogadjunk: a napi 50 eurós marinero a navigációs helyismeretén túl a főzésben is jeleskedik. Minden nap többfogásos ételeket főz az egzotikus alapanyagokból. Segít a bevásárlásban, az élelem beszerzésben: az üres kubai boltokban a pult alól vagy éppen szigonnyal és pecával a tengerből. A langusztát 10 féleképpen tudják elkészíteni. Ha megülné a gyomrunkat, erre is van koktél, ó-rumot mixelnek nekünk angosturával. A több kilós barracudákból sem rántott hal lett vagy paprikás, hanem sushitól kezdve a grillezett filéig sokféle haltál. A marinero kérés nélkül mosogat, takarít. Minden reggel arra ébredtünk, hogy begyújtja a gázt, főzi a kávét és süti a kenyeret (a mélyhűtőből kell elővenni). A tenyerén hordoz minket. Este diszkréten elvonul vagy éppen salsa táncot oktat a csapatnak. Éjszaka pedig helyettünk horgonyőrséget tart. Teljes a luxus!

vkajap1210844   p1210115   p1200909

A következő szigeten szolgálatot teljesítő kubaiakhoz szálltunk partra. Cayo Cantiles a majmok rezervátuma és pelikánok is élnek a sziget belső, mocsaras területein. Helyi vezetőnk félelmetesen nézett ki: a 40 fokban is gumicsizmában, kezeslábas ruhában vezetett minket macsetéjével (hosszú bozótvágó kés) a kezében. Le is maradoztak egymás után a csapattagok. Kinek a papucsa nem bírta az élesre csipkézett szilás ösvényeket, ki pedig a moszkitók miatt fordult vissza. Az őserdei környezetben termeszvárat, kígyót (Kubában nem mérges egyik sem), pelikánokat láttunk, de majmokat csak a tükörben. Rosario végre egy megkerülhető sziget. nyugati oldalán a széles Cantiles átjáró sekély, de még járható hajózó út. Északról viszont 10 mérföldes kerülővel tudtunk csak a sziget szél alatti oldalán elhajózni és az Estopa sziget előtt, a laterális bójákkal jelölt Canalizo Estopa csatornán jutottunk vissza a déli szigetoldalra.

Kéthetes vagy one-way hajózás esetén Rosariótól továbbhajózhatunk: 30 mérföldre nyugatra egy óriási, lakott sziget, a Fiatalság szigete vár. Az Isla de la Juventud 20 mérföld hosszú és ugyanennyi széles, van repülőtere is, ahonnét Havannába visszarepülhetünk. De körbe is kerülhető, hajóval az északi felén lévő Nueva Gerona várost tudjuk meglátogatni, 2 mérföld hosszú csatorna vezet be hozzá. Itt már kereskedelmi hajókkal is találkoztunk: rozoga vontatóhajók kamionnal vagy konténerekkel púposra megrakott uszályokat vontattak. A sziget régebbi városa, Santa Fé a sziget közepén található. Van itt kubai börtön komplexum, amiről eszembe jut, hogy felhívjam a hajóbérlők figyelmét: induláskor és érkezéskor minden kikötőben a helyi hatóságnál kötelezően be-, illetve ki kell jelentkezni a hajópapírokkal és útleveleinkkel. Az indulási kikötőben napra lebontott útvonaltervet is kérnek. A Fiatalság szigetét az óra járásával megegyező irányban kerülve az Estopa-csatorna vezet vissza a hajózható déli szigetoldalra, tőlünk jobbra és balra mangrovéval benőtt homokpadok.

p1210756   p1210420    p1210673hajoberles kuba

Visszatérve Cayo Largo szigetéhez  a nyugati végén strandolhatunk: a Playa Sirena kiválóan alkalmas arra, hogy a lefújó szélben a katamaránunk orrát a homokpadra felfuttassuk. Először még furcsa is volt, hogy a horgonyt kézzel kell kivinni és beásni a parti homokba. Naplementéig fürödtünk, mangrovéket ültettünk. Estére kihorgonyoztunk a parttól pár száz méterre. Északnyugatra 5 mérföld Cayo Rico, egy strandsziget bárral. 3 CUC-ért (kb.2,5 euro) keverik a pina colada koktélt minden mennyiségben. A nádtetős kalyibában iguánák (óriás gyíkok) és jutíák (helyes kis patkányok) nyalják fel, ami lecsöppen. Turisták dagonyáznak a vízben. Ahhoz, hogy partra szálljunk, 1 mérföldre tudunk lehorgonyozni a sziget előtt, hogy még megfelelő vízmélységet találjunk a katamaránnak. Vízre tesszük a csónakot és a kajakokat. Estére Cayo Rico elnéptelenedik, a turisták és a személyzet is visszatér Cayo Largo-ra.

Cayo Largo településének van marinája is, a Marina Marlín, 2 mérföld hosszú tengeri bejárat vezet a kikötőjébe. Jobb felől passzáljuk a Defináriumot, amely egy elkerített területe a tengernek idomított delfinekkel. Hajóval épp a medencéjük mellé köthetünk. Negyed-félórás programokra lehet befizetni (50-90 CUC/fő, fotók 10 CUC/db vagy 40 CUC/100 fotó DVD-n), és életre szóló élményben lesz részünk. Nem csak vontatnak és puszilnak a delfinek, vagy átugornak, hanem orrukkal kiemelnek a vízből álló helyzetbe. Cayo Largo városa hamar körbesétálható. Van benne egy bank, egy bolt, egy múzeum, egy orvosi rendelő, egy buszállomás, egy kicsiny reptér, egy teknős nevelde, pár szuvenír árus, sok bungaló és a naplementét követően milliónyi szúnyog. Éjszakára megint kihorgonyzunk a sziget elé.

Reggeli strandolásra a Playa Sirena fövenyével szemben található homokdűnéhez horgonyoztunk. A Playa Mujeres kicsiny sziget túlszaporodott iguanákkal – hordáik alig várták, hogy kenyérrel megetessük. A vízben rája és dobozhal úszkált a hajónk körül. Lassan elindultunk visszafelé, de előbb Cayo Largo délnyugati strandján, a Playa Paraíso homokjára még kifutattuk a katamaránt. Ennél a földnyelvnél a víz hamar mélyül. Szinte teljes a szélcsend, fürdünk és sétálunk a fövenyen. Keletre 20 mérföld után elérjük az Angol-szigetet (Cayo Inglés), mellette víz alatti korallzátony húzódik mindössze fél méterre a felszín alatt. A kiterjedt zátonysor közé behorgonyzunk búvárkodni. Estére 7 mérfölddel tovább Cayo Sal, “Isten egyik szigetéhez” (Cayos de Dios szigetcsoport) húzódunk aludni.

p1210927   p1210854   p1210887

5 mérföldre előttünk tornyosul a már ismert piros-fehér sávos kőoszlop, a környék egyetlen világítótornya. Most nappal érkezve behorgonyzunk Cayo Guano del Este piciny északnyugati strandja elé. Meglátogathatjuk a toronyőröket, örülnek nekünk és élelem ajándékainknak. Az 58 méter magasságba napi háromszor megy fel az őr felkurblizni az ellensúlyt, ami működteti a világítótornyot itt a tenger közepén. Szerinte 24 mérföldre (a térkép szerint kevesebbre) is ellátszik a fénye. 234 lépcsőt másztunk meg a gyönyörű panorámáért. A virágos szigeten még romjaiban ott hever az előző, 30m magas fém torony. A vízben szépen kirajzolódnak a zátonyok. Hajónk pedig arra vár, hogy déli indulással estére Cienfuegosba visszaérjen. Tulajdonképpen sikerült is, mert kivételesen alig fújt a passzátszél (szembe) és így hullámzás sem volt. A naplemente Cienfuegos tengeri bejárata előtt ért minket. Bálnákat is láttunk fújni. Kirajzolódott a horizonton Kuba egyetlen atomerőművének sziluettje, ami urán nélkül szerencsére nem működik. Este a marinai étteremben búcsúvacsorával kubai ritmusokra köszöntünk el a csapatunktól.

HAJÓZÁS CIENFUEGOSTÓL KELETRE

Új hét, új útirányba indultunk. Cienfuegosból Trinidad felé vettük az irányt. Kelet felé a Királynő kertje szigetcsoport (Jardines de la Reina) szépségei vártak. De ez egy következő történet.

Az biztos, hogy kubai nyaralást csak úgy érdemes tervezni, hogy legyen benne vitorlázás és szárazföldi pihenés is. Kolombusz Kristóf is Kubánál kezdte az amerikai kontinens felfedezését. Igyekezzünk, mert Fidel Castro rezsimje nem fog soká tartani, Kuba a szocialista egyszerűségében pedig még nagyon szerethető.

Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás, Kuba vitorlás

 

Képgaléria

Tahiti és szigetei

Tahiti és szigetei

Tahiti úttervező információk első kézből

A „Tahiti” szó hallatán képzeletünk egy paradicsomi szigetet jelenít meg a szemünk előtt. Francia Polinézia azonban 118 szigetből és atollból áll. Ha egybeolvasztanánk ezeket, a földterület alig lenne nagyobb Mallorcánál. A valóságban ezek a szigetek egy Európa nagyságú területen fekszenek valahol délen, a Csendes-óceán szívében. 6000 kilométerre található a legközelebbi kontinens. Magyarországról pontosan a Földgolyó túloldalára kell eljutnunk, az időeltolódás is 12 óra. Los Angeles vagy Japán érintésével, másfél-2 napos utazással érkezhetünk meg a főszigetre, Tahitire. A repülőjegy-árak Budapestről vagy Bécsből fél millió forint körül járnak. Papetee nemzetközi repülőteréről belső járatok repítenek a szigetvilágba vagy indulhatunk innen hajós nyaralásunkra.

Francia Polinéziának 5 szigetcsoportja van:

  • Társaság szigetek: Tahiti, Moorea, Huahine, Raiatea, Tahaa, Bora Bora
  • Tuamotu atollok: Rangiroa, Manihi, Fakarava, Tikehau
  • Marquesas-szigetek
  • Gambier-szigetek
  • Ausztrál-szigetek

A vitorlázók elsősorban katamaránokból és néhány egytestűből tudnak válogatni az önálló hajózásra. Az önállóan bevitorlázható térség a Társaság-szigetek, azon belül Raiatea és a világhírű Bora Bora környéke. A fő charterjacht-kikötő Raiatea szigetén van, de felárral Tahiti-n is átvehető vagy visszaadható a bérhajó. A Tahiti-Raiatea vagy Raiatea-Tahiti one-way hajózást csak tapasztalt hajósok választhatják a szükséges éjszakai, nyílt vízi menet miatt. A Társaság-szigeteken túlra, a Tuamotu-atollokhoz charterhajón eleve csak helyi kapitánnyal juthatunk, önállóan nem engedik. Létezik úgynevezett vitorlás kabincharter, amikor 2 fős kabinokat lehet foglalni helyi személyzettel üzemelő, ellátást is biztosító 80 láb körüli luxus katamaránokon. Ezeken a katamaránokon mindkét irányba szerveznek hajózást. A legtávolabbi Marquesas-szigetekhez 800 tengeri mérföldes út vezet Tahitiről. A szigeteket élelmiszerrel ellátó teherhajó exkluzív kabinjaiban ide is eljuthatunk hajóval. Amíg az ellátmányos hajó pakol, egész napos programokat szerveznek nekünk az egyes szigeteken. A Marquesas-szigetekre vitorlással csak az jut el, aki éppen a Földet kerüli. A Panama-csatornán átkelve a Galapagos-szigetektől 3000 mérföldes hajózást követően érkezünk meg a Csendes-óceán francia-polinéz szigeteihez.

Változatos és sokszínű errefelé a táj: vulkánoktól az atollokig, a türkizkék lagúnáktól a szépséges strandokig minden előfordul. Egyik sziget sem hasonlít a másikra. Mindegyik arra vár, hogy felfedezzük őket! Megcsodálhatjuk a víz alatti színpompás élővilágot, ellátogathatunk őskorok kultikus helyeire. Emlékezni fogunk a bennszülöttek vendégszeretetére csakúgy, mint az ezerszínű lagúnákra vagy az ukele egzotikus hangjára. Megtapasztalhatjuk a vanília csodás illatát, hogy milyen finom lehet a nyers hal és hogy hol terem fekete gyöngy.

A Társaság szigetek:

Tahiti – Moorea – Huahine – Raiatea – Taha’a – Bora Bora

a legkedveltebb szigetek

A „Csendes Óceán királynőjeként“ is ismert Tahiti a legnagyobb területű és lélekszámú sziget. A nemzetközi repülőjáratok a főváros Papeete repülőterére, Faa-ra érkeznek. Az érkezés után a látogatók azonnal találkoznak a hagyományos tahiti vendégszeretettel: az illatozó tiaréval, a tahiti gardénia virággal és a jellegzetes tahiti zenei kísérettel.

Tahiti egy nyolcas alakú sziget, két félszigetből áll, melynek nagyobb része Tahiti Nui (Nagy Tahiti), a kisebb pedig Tahiti Iti (Kis Tahiti) néven ismert. Ezeket a Taravao-szoros köti össze. A sziget felszíne nagyon változatos, a buja növényzettel borított hegyek egészen 2241 méter magasságba törnek fel, a sziget belsejének dzsungelre emlékeztető vízesései és tavacskái éles ellentétet mutatnak a sziget partvidékének fehér és fekete homokú strandjaival, türkizkék lagúnáival.

A szigetet legjobban a kb. 110 km hosszú körutazás során ismerhetjük meg. Ennek fő állomásai közé tartozik a Tahiti Múzeum és szigetei, a Paul Gaugin Múzeum, a Harrison W. Smith botanikus kert és a Marae Arahurahu, ami egy ősi tahiti templom. A város központjában felkereshetjük a Le Marché piacot. E fedett piac első szintjén a trópusi gyümölcsök, zöldségek és a lagúnákban fogott friss halak széles választékával találkozhatunk, a második szinten pedig a tahiti művészet és kézművestermékek kínálata tárul elénk, és itt a legnagyobb a színes sarongok választéka.

Moorea, (A Varázslatos Sziget). Ez a sziget inspirálta James Mitchenert a mesés Bali Hai sziget ábrázolásánál, számos híres filmet forgattak itt, például a „Lázadás a Bounty hajón“ vagy a „Love Affair“ filmeket. Moorea alig 9 mérföldre van Tahititól a Holdak-tengerén át, de mintha egy teljesen más világba csöppennénk. Hogy teljesen átélhessük e szív alakú sziget hangulatát, látogassuk meg a Belvedere kilátót, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik az Opunohu és Cook öblökre. Moorea szigetre akár egynapos kirándulás keretében is ellátogathatunk Tahitiról – a katamarán fél óra megteszi az utat. Moorea szigetén kb. 15000 ember él. Elsősorban ananászt termelnek, erről híres. Nagyon kedvelt a helyi szeszfőzdébe szervezett kirándulás, ahol egzotikus ananász-, mangó-, kókusz-, vanília és más tahiti gyümölcsökből készült likőrök kóstolhatók. E sziget történelme gazdag, rengeteg monda született róla.

A „Paradicsomkert”-ként“ becézett Huahine sziget Tahititól 97 mérföldre északnyugatra fekszik. Az Air Tahitivel pillanatok alatt elérhetjük. A sziget valójában két szigetből áll, melyeket egy híd köt össze. A helyi lakosság nagyon vendégszerető, amit a megérkezésünk után azonnal tapasztalunk. (A legnagyobb település neve Maeva, ami tahitiul annyit jelent: „Legyen üdvözölve“!). A szigeten kis falvak között egy kb. 32 km hosszú út vezet át egészen a magaslatokig, ahonnan gyönyörű a kilátás a fehér homokos tengerpartra és a türkizkék lagúnákra. Huahine dicsekedhet az egyik legjobb állapotban megmaradt régészeti lelőhellyel.

A felújított tahiti marae-k (templomok) és a több évszázados kő halcsapdák e csodálatos paradicsomot lakó emberek ősi kultúrájára utalnak. Huahine mezőgazdasági sziget. Főleg sárgadinnyét, vaníliát, kávét, kenyérfát, mangót, papaját, banánt és virágot termesztenek. A nemzetközi szörfbajnokok megkedvelték az Avamoa szoros elsőrendű hullámait, ahol minden év októberében megrendezik a hagyományos csónakok legnagyobb versenyét. A Huahine sziget ritkán lakott, ezért a látogatók élvezhetik az érintetlen természet és nyugalom szépségét.

A Tahititól kb. 105 mérföldre északnyugatra fekvő Raiatea és a Taha´a szigeteket egyetlen korallzátony veszi körül. Raiatea volt az első lakott sziget Polinéziában.

A Raiateát „Szent szigetnek“ is nevezik, és valószínűleg az egész Déli Pacifikum legtiszteltebb szigete. A környező szigetek királyai régen a Taputapuatea templomban gyűltek össze fontos tárgyalásokra és szertartásokra. Manapság a felújított templomban újra megrendezik a királyok találkozását,a turisták így betekintést nyerhetnek a tahiti kultúrába.

0945_0191A Raiatea az egyetlen olyan sziget, amelynek folyója – a Fa´aroa – hajózható. A folyón hagyományos tahiti csónakos kirándulásokat szerveznek. A Raiatea szigetére jönnek a vitorlázás kedvelői is. A kezdők hajósok helyi kapitányok vezetésével vitorlázhatnak a szigetek között. Csendes Óceán szelei és a nyugodt lagúnák egész éven át kellemes körülményeket biztosítanak a nyílt tengeri vitorlázáshoz és horgászáshoz. A Temehani hegység hegyláncain a látogatók egy különleges virággal, a Tiaré Apetahival találkozhatnak, amely kizárólag ezen a hegyen nő. A botanikusok sikertelenül próbálták máshol is meghonosítani ezt a virágot.

A Raiateától mindössze 2 mérföldre északra található Taha´a szigetén a tahitiak hagyományos, nyugalmas életét figyelhetjük meg. A négyezer helyi lakos halászik a lagúnákban és háziállatot tart. Taha´a-t egyúttal „Vanília-szigetnek“ is nevezik, e keresett fűszernövény ültetvényei miatt, amelynek illata átjárja a sziget levegőjét. Novemberben minden évben megrendezik a kővel történő halászat versenyét. Ez egy ősi halászati módszer, amely során a falusiak a víz felszínét madzagra erősített kövekkel verik, hogy a megriadt halrajok a part felé meneküljenek, ahol könnyedén összegyűjtik őket.

Bora Borá-t, a „romantikus szigetet“ sokan a világ legszebb szigetének tartják, „Polinézia Gyöngyszemének” is hívják. Ezt a kis szigetet – kerülete csak 32 km – védelmező korall-szigetlánc veszi körül rajtuk romantikus szállodákkal. A zöld hegyek lankái meredeken zuhannak a türkiz és tengerzöld lagúnákba. Különleges élményben lehet részünk, ha az amerikai katonák által a második világháborúban épített repülőtérre érkezünk. A kifutópálya egy kis szigetre épült, ezért a látogatóknak csónakkal kell átkelniük a főszigetre. Nem csoda, hogy Bora Borán

a legtöbb tevékenység a lagúna körül zajlik. A népszerű cápaetetés idején a látogatók a vízben biztonságos távolságról figyelhetik, hogy vezetőjük hogyan eteti a cápákat. A lagúnában van az ún. Lagunárium is, ahol a bátrabbak nagy tengeri teknősök és cápák között úszkálhatnak. Ha van egy szabad félnapja, legjobb, ha dzsippel kirándul a sziget belsejébe. Bora Borán elsőrendű szórakozóhelyek, francia éttermek találhatók. Járnak ide celebek is, akik a zárt strandokon élvezik az anonimitást. Mi az ilyen helyeket messziről elkerüljük.

Motusy számos apró sziget, gyönyörű lagúnáival a hajósok közkedvelt úti célja. Maupiti a szigetcsoport északnyugati végén fekszik, ez az egyik legautentikusabb sziget. A lagúnákat övező érintetlen tengerpartjai váltakoznak a sziklacsoportokkal. Az őslakók vele született vendégszeretete, a természeti szépségek Maupitit  igazi déltengeri paradicsommá teszik.

A Tuamotu atollok:

Rangiroa – Manihi – Fakarava – Tikehau

Tahiti gyöngyfűzére

A Tuamotu atollok Tahititól 1700 km-re északkeletre a legnagyobb polinéz szigetcsoport, amely több mint 20.000 négyzetkilométeren elterülve 76 szigetből és atollból áll. Négy szigeten – Rangiroán, Manihin, Tikehaun és Fakaraván – a szállások és izgalmas szórakozási lehetőségek széles választéka vár bennünket, mint pl. a búvárkodás, a lovaglás, a cápaetetés és a nyílt tengeri horgászás. 250 gyöngyfarmon tenyésztik itt a híres fekete tahiti gyöngyöt.

Rangiroa Tahititól egy óra repülőútra található, és a világ második legnagyobb atollja, Polinézia legnagyobb korallszigete, a világ egyik legnagyszerűbb búvárcentruma. A levegőből egy vízre helyezett gyöngynyakláncnak látszik. Rangiroa „Végtelen lagúna” néven is ismert korallgyűrűje sötéttürkiz és azúrkék színeivel a végtelenség látszatát kelti. A víz alatti láthatóság a lagúnában eléri a 40 métert is, a víz hőmérséklete pedig állandóan 28 fok.

Az óceán fele vezető híres Tiputa szorosban nagyon gazdag a víz alatti élet. Az itt búvárkodók a mély vízben számtalan szürkecápával, fehérfarkú- és feketeuszonyú cápával, dajkacápával és citromcápával találkozhatnak. Azok, akik nem búvárkodnak, legalább búvárpipával, búvárszemüvegen keresztül figyelhetik meg az itt tanyázó delfineket.

Manihi egy kicsi, alig ezer lakosú atoll. A „Gyöngyök szigetének” is nevezik, mivel itt jött létre az első gyöngyfarm, amely megalapozta a gyöngytermelést a Tuamotu atollokban. A Pinctada margaritifera nevű gyöngykagyló csak Tahitin él, és értékes fekete gyöngye miatt tenyésztik.

Rangiroától kb. 10 mérföldre található Tikehau szigete. Ezt az ovális formájú atollt „a rózsaszín homok szigetének” is nevezik. Friss halak és kopra (kókusz) szállítója. Tikehau szigetén egzotikus, rózsaszín homokkal borított partokat találunk. A vízalatti élet gazdagsága vonzza a búvárkodás kedvelőit. A Tuheiava szorosban a búvárkodás szerelmesei közelről tanulmányozhatják az ördögrájákat, a barrakudákat, a tonhalakat, az óriásteknősöket, a szürke- és a fehérfarkú cápákat. Sok madárfajjal találkozhatunk, amelyek egy kis szigeten, a „Madarak szigetén” élnek. Ez a védett sziget a piroslábú szulák és a fehérhasú szulák fő lakóhelye.

Fakarava, az „Álmok szigete”, Rangiroa után Tahiti második legnagyobb atollja. Azt tervezik, hogy e védett szigetet hat másik kapcsolódó szigettel együtt felveszik az UNESCO listájára.  Itt található az első Tahitin épült katolikus templomok egyike is. Az 1862-ben főleg korallból épített templom a régi Tetaman faluban áll.

A Marquesas-szigetek

A Marquesas szigetek, amelyek „Titokzatos szigetek” néven is ismertek, Tahititól 800 mérföldre északra, Papetee-ből 3 és fél órás repülőútra találhatók. Az úgynevezett „Férfiak országa” a Polinéz-háromszög betelepülésének kiindulópontja 12 szigetből áll. A 6 lakott és 6 lakatlan sziget megrendítően szép látványt és izgalmas élményeket kínál. Vulkáni hegyekből, mély vízmosásokból és meredek, hullám verte sziklafalakból állnak. A szigeteken nem találunk lagúnákat, azonban láthatunk sűrű őserdőket meredek sziklákkal és 300 méter magas vízesésekkel. Papeeteből hetente csak öt repülőjárat érkezik, ezért sokan inkább az Aranui 3 hajót részesítik előnyben, amely 200 utast szállít.

A 6 fő sziget két csoportra oszlik: az északi csoport a nagy Nuku Hiva-szigettel, az Ua Pou hegységgel és a lovak szigetével, az Ua Hukaval; valamint a déli csoportra, ahová a Hiva Oa-, a Tahuata- és a Fatu Hiva-szigetek tartoznak. Minden sziget büszke a különlegességére. A legkedveltebb szigeteken – Nuku Hiván és Hiva Oán – kis szállodákban és panziókban kaphatunk szállást. Hiva Oa-szigetén töltötte életének utolsó szakaszát Pail Gaugain, itt is temették el. Róla nevezték el a szigeten megnyílt kulturális centrumot. A dalbeszéd, a ritmikus énekek, a Haka és a táncok, a művészi tetoválás, a szobrászat és a változatos helyi konyha – a helyi lakosságot nagy büszkeséggel töltik el ezek a tradicionális értékek. Helikopterrel, hajóval, terepjáróval és lovon lehet közlekedni.

A Gambier-szigetek

Francia Polinézia legdélebbi vége, a legértékesebb gyöngyök hazája a Gambier-szigetek a Baktérítőtől északra, több mint 880 mérföldre délnyugatra fekszenek Tahititől. Klímája hűvösebb, mint Polinézia többi szigetén. A szigetcsoportot 14 kis hegyes sziget alkotja, melyeket három oldalról félkör alakú korallzátony vesz körül.

A legnagyobb és legsűrűbben lakott szigete Mangareva. 28 km hosszú országúton járhatjuk körbe. A katolicizmus bölcsőjében száznál is több kőépítmény maradt fenn. Rikitea nevű fővárosában impozáns katedrális áll 1848-ból. Két fehér korallkő tornya van; a templom legszebb műalkotása a gyöngyökkel és gyöngyházzal díszített oltár. A gyöngykagyló-tenyésztés ma is fontos iparágazat, ezekben a lagúnákban teremnek a legértékesebb gyöngyök. Ezen kívül halászatból és gyümölcstermesztésből ( manioka, mangó) élnek.

Az Ausztrál-szigetek

Kalandjaik után valamikor itt kerestek nyugalmat a Bounty hajó fellázadt matrózai. Ma a hatalmas bálnák keresik fel évente egyszer. Az Austral-szigetek a Baktérítőnél fekszenek, a klíma itt is hűvösebb és szárazabb, mint Tahitin. A tájképet a 300m-nél alacsonyabb dombok határozzák meg.

Tubuai a szigetcsoport legnagyobb szigete, különleges arculatát két kerek hegycsúcsa határozza meg. A széles part menti síkságon gyümölcsöt termesztenek. Az északkeleti parton van Fort George, a Bounty fellázadt matrózainak partraszállási helye. Raivavae szétszórt kis szigeteivel, melyeken számos tengeri madár fészkel, egyike a legszebb és legvadabb szigetnek a Csendes-óceán déli részén. A borostyánnal benőtt zöld hegyek 400 méteresek. A sziget lakói pasztellszínű házakban élnek stressz-mentesen. Különleges természeti jelenség tanúi lehetünk Rurutu-n júliustól-októberig. Az egyik magaslatról számos bálnát láthatunk, ha szerencsénk van.

Különleges tahiti élmények

Vitorlázás

A Mérföld Yachtingtól bérelhetnek 34-50 láb közötti vitorlásokat és katamaránokat önálló hajózásra vagy helyi kapitánnyal. Kabincharter is foglalható helyi személyzettel üzemelő katamaránokon. A fő jachtkikötő Raiatea szigetén van, de felárral Tahiti-n is átvehető vagy visszaadható a charterhajó. A Társaság-szigeteken kívülre csak helyi hajóvezetővel vagy saját hajóval hajózhatunk.

Autózás

A szigetek önálló felfedezéséhez autóbérlés javasolt. Francia Polinéziában a jobb oldali közlekedési rend van érvényben. Legalább 1 évig érvényes nemzetközi (kártya formátumú) jogosítvánnyal lehet vezetni. Lakott területen 50km/h, azon kívül 60km/h a maximálisan megengedett sebesség.

Beutazás

Magyar állampolgároknak 3 hónapnál rövidebb tartózkodáshoz nincs szükségük vízumra. Útlevél kötelező, még fél évig érvényes legyen. Amerikán keresztül utazás esetén szükséges az amerikai vízum!

Időeltolódás

A közép-európai idő 11-12 órával jár előbbre. Ne feledkezzünk meg utunk tervezésénél, hogy legalább 2-3 nap, mire az időeltolódáshoz sikerül alkalmazkodni.

Bungalók a vízen

A korábban megismert hotelszobáktól eltérően itt a hagyományos zsuppfedeles bungalók a lagúnák türkizkék vízén helyezkednek el. Sokban az üvegpadlón keresztül láthatjuk a lagúnák vizeiben a lábunk alatt úszkáló halakat. A bungalók rendelkeznek az ötcsillagos szállodák minden kényelmével, saját teraszunkon élvezhetjük a kenuval hozott reggelit és a naplementét is.

Kirándulás a szigeteken

A tahitiak hétköznapi életét a legjobban akkor ismerhetjük meg, ha az egyes szigeteken lévő kis falvakban körutazásokat teszünk. Majdnem minden szigeten van a lagúnákat érintő út, így a szigeteket vagy bérelt autóval, vagy autóbusszal, idegenvezető kíséretében is körbejárhatjuk. A szigetek belterületén összkerékmeghajtású szafari kocsikkal vagy lóháton is mozoghatunk. A lagúnákban motoros kenukkal vagy vitorlásokkal közlekedhetünk, és a szigeteket helikopterről is megcsodálhatjuk.

Búvárkodás és mélyvízi merülés

Tahitin kipróbálhatjuk a búvárkodást és a mélyvízi merülést is. Mind a tapasztalt búvárokat, mind a kezdőket megdöbbenti a víz tisztasága, és az, hogy mennyire meg lehet közelíteni az olyan tengeri élőlényeket, mint pl. az ördögrája. A szigeteken több száz búvárkodásra alkalmas helyet találunk, úgyhogy a búvárok választhatnak a lagúnákban történő lemerülés, a hajóroncsok megtekintése vagy a nyílt óceánban való mélymerülés között.

A szörfölés bölcsője

A világ egyik legjobb szörfölő helyei Tahitin, Mooreán és Huahine szigetén találhatók. A windsurf számára a legideálisabb Tahiti keleti partja, különösen Mahina vidéke.

Cápák etetése

A cápák etetésével egybekötött kirándulások a legizgalmasabbak és legnépszerűbbek és ezt a legtöbb nagy szigeten kipróbálhatjuk. A lagúnába kajakkal vagy motorcsónakkal jutunk el. Ezután már csónakunk csak lebeg a viszonylag alacsony vízben, mi pedig a biztonsági korlát mögül figyelhetjük, hogy az engedelmes cápák hogyan lakmároznak kísérőnk kezéből. Ezt a látványosságot a csónakból az úszni nem tudók is élvezhetik.

Tahiti gyöngyei

Csak a tahiti lagúnák meleg vízében jönnek létre. A világban fekete gyöngyként ismert tahiti gyöngyök különféle nagyságúak, formájúak, de különösen a színűk nagyon változatos: a legsötétebb feketétől kezdve a zöld, a kék, a bronz, a lila, sőt a rózsaszínű is előfordul.

A Manihi, Rangiroa, Raiatea, Huahine, Taha´a, Tikehau és Fakarava szigetek gyöngy-farmjain kívül számtalan gyöngyüzletet és múzeumot is megtekinthetünk.

Polinéz fürdők

Tahiti jelenleg világszínvonalú fürdőhelynek számít, ahol a sokféle szolgáltatás luxuskörülményeket biztosít. Kipróbálhatjuk a virágfürdőt, a gyógynövény-zuhanyt, és Hélène Spa-ban még a banánlevél-pakolást is.

Egyedi tengeri körutazás

A romantikus szigetekre számos hajó indul. A luxushajók erkélyes kabinokat és világszínvonalú kiszolgálást kínálnak, a tahiti szuperjachtok mélyen behajóznak a csendes lagúnákba, a teherhajók 17 kikötő között szállítják az utasokat, a katamaránok kis csoportoknak vagy családoknak kínálnak tengeri nyaralást. Tehát a világon egyedülálló tengeri körutazások közül mindenki megtalálhatja a neki tetszőt (Paul Gauguin Cruises, Princess Cruises, Nomade Yachting Bora Bora, Aranui 3, Star Clipper, a Star Flyer).

Tahiti esküvői szertartás

A hagyományos tahiti esküvő – bár jogilag semmire nem kötelez – jelentős szertartás olyan pároknak, akik szeretnének összeházasodni, vagy szeretnék megújítani házassági ígéretüket. A párt világos színű, virágokkal és kagylókkal díszített pareuba öltöztetik. A vőlegényt kajakkal viszik a partra, a menyasszonyt rattan-trónuson hozzák. A zenével és tánccal kísért szertartást tahiti pap vezeti le, és tahiti nevet ad a párnak. A Francia Polinéziában kötött házasság előtt a francia törvényeknek megfelelően 1 hónapig szükséges Francia Polinéziában tartózkodni. 10 nappal a házasságkötés előtt ki kell hirdetni a házasságot. A szükséges dokumentumokat francia nyelvre lefordítva kell benyújtani. Magyarországon egyelőre az itt kötött házasság nem érvényes.

Golf

A The Olivier Bréaud golfpálya Tahiti nyugati oldalán a hegyek és a lagúna között található. 18 szakaszból álló pályája gazdag trópusi növénytakaró között helyezkedik el. Ajánlható mind a tapasztalt, mind pedig a kezdő játékosok számára. Egy másik, a Jack Nicklaus terve alapján Moorea szigetén, Temae-ban épült pálya a dombok lankáin, valamint a tavak partján és a strandok mentén szintén18 szakaszból áll.

Szórakozás

A helyi zene és a táncok a tahiti nép történeteit mesélik el. A szépség, erő és báj generációk által áthagyományozott táncait szép ruhába öltözött táncosnők mutatják be.

Más népszerű tevékenységek

Kajakozás hagyományos tahiti kajakkal, lovaglás, szafari dzsippel, horgászás, úszás, vízisí, tenisz, repülés helikopterrel, múzeumok, ősi marae templomok meglátogatása, naplemente megfigyelése, séták a tengerparton, pihenés a homokban, elsőrangú tahiti konyha, séták az illatozó kertekben és ismerkedés a barátságos és vendégszerető tahitiakkal – mindezek egy Tahitira tett látogatás felejthetetlen élményét adhatják.

Jelentős személyiségek

Tahitin számos ismert író, festő, énekes élt, pl. Herman Melville, Robert Louis Stevenson, Jack London, Paul Gauguin a Jaques Brel.

A szöveg egy részét a prágai Tahiti Tourisme Boardtól kaptuk útjaink szervezéséhez segítségül.

Jó szelet! Mérföld Yachting.

Galéria

Útvonalak

Korzika Észak

Korzika Észak

Korzika Dél

Korzika Dél

Kuba

Kuba

BVI Tortola

BVI Tortola

Útvonalak

bp-gy
jhgj g
lorem

BVI St.Martin

BVI St.Martin

Martinique

Martinique

Grenada

Grenada

Seychelles

Seychelles

Mauritius

Mauritius

Maldiv-szgk. Észak

Maldiv-szgk. Észak

Maldiv-szgk. Dél

Maldiv-szgk. Dél

Thaiföld Phuket Phi-phi

Thaiföld Phuket Phi-phi

Bali

Bali

Tahiti Papetee

Tahiti Papetee

Tahiti Bora-bora

Tahiti Bora-bora

Európai Utazási Biztosító