Gyógyszerkészlet hajózáshoz, így vitorlázunk

Akár a Földközi-térségben, akár a tengerentúlon vitorlázunk, mindig viszünk magunkkal gyógyszereket az útra.

Természetesen utasbiztosítást is kötünk, olyat, amely a vitorlázásra is érvényes. Az EUB a Földközi-medencében mérföldkorlátozás nélkül, máshol a bel és parti tengeri hajózásra biztosít felármentesen a Tengerpart elnevezésű utazási biztosítással. Részletesebben ezen a linken olvashatnak róla és köthetnek ilyen utasbiztosítást.

A gyógyszerkészletünk segít, hogy utazásunk és hajózásunk során egyből kéznél legyen a segítség. Ha nincs, vagy nagyobb a baj, arra szolgál a biztosítás.

Az utazással járó diszkonformitás érzete vagy akár balesetek sok esetben a fáradtságra vezethetőek vissza, hogy kizökkentünk a megszokott ritmusból. Ha tudatában vagyunk, akkor meg is előzhetjük, bármerre vitorlázunk:

• Autóval álljunk meg többször és sétáljunk a friss levegőn! Repülőn is lehet és kell járkálni, csak ne nyissunk ablakot :-) !
  • Tervezzük úgy utazásunkat, hogy emberi időben induljunk és érkezzünk, illetve minél rövidebb idő alatt érjünk el az úti célunkhoz (mégha drágább is). Horvátországba 5 és fél óra az autóút hétköznap, hétvégéken viszont akár a duplája is lehet. A reggel 6 órás repülőhöz is hajnali 3 órakor el kell otthonról indulnunk, kialvatlanságunk tönkre vágja az egész napot. Megérkezéskor még 1 óra lesz az alapos hajóátvétel, amely a problémamentes hajózásunk záloga! Gyakorlati tanácsaink és hajóátvételi tapasztalataink ezen a linken olvashatók.
  • Figyeljünk az étkezésünkre! Vigyünk hazait, de álljunk meg ebédidőben meleg ételt ebédelni. Kerüljük a nem megszokott ízeket! Amit hoznak a repülőn, nem kell mind megenni. Az átszállások során mindig találunk az ízlésünknek megfelelő éttermet is.
  • Az időeltolódással előre számolni kell. 1 nap kell, hogy 1 óra eltérést stresszmentesen toleráljon a szervezetünk. Tehát Tahitire utazva 12 nap lenne, mire átszokunk! Segít, ha az odajutást követően a nyaralást pár nap tengerparti lazítással kezdjük, és mikorra szervezetünk alkalmazkodott, kezdődhetnek az így teljes értékű vitorlás élményeink, a mindent felfedező tengeri kalandozás.

Ezeket szoktuk mi vinni a hajózásainkon, akár a görög vizeken, akár a trópusokon vitorlázunk:

• Higiéniai kéztörlők – a repülő ülés karfáját is letörölhetjük vele.
  • Széntabletta – hasmenés megállítására (pirítós kenyér is jó).
  • Normaflore – kis gyomorrontásra (gyenge paprikás krumpli is jó).
  • Bolus Astringensis – gyomorfertőtlenítő tabletta, nagy gyomorrontásra, vagy még a házi pálinkát ajánljuk.
  • Hányinger ellen lehet megelőzésként B6 vitamin, Deadalon, Albert keksz (vagy segít a kormányzás, amikor nem a gyomrunkra koncentrálunk, hanem a horizontot figyelve a hajóra).
  • Por formátumú infúzió – kiszáradás ellen, sok hányás után.
  • Neomagnol tabletták – általános fertőtlenítésre, kifejezetten a hajó víztartályába (főzéshez a palackos mentes vizet ajánljuk, nem a tartályos vizet).
  • Kalcium pezsgőtabletta – csípés esetén.
  • Fenistil kenőcs – csípésre kenőcs külsőleg.
  • Oxy – moszkítók elleni száraz spray, de a legjobb mindig a helyi készítmény! Vásároljunk ott.
  • Sok faktoros naptej – igény szerint, lejáratára ügyelni kell, nem helyettesíti az UV álló pólót (Decathlonban kapható).
  • Panthenol – leégés utáni spray (például a fülünkre, ami észrevétlenül leég).
  • Rubophen –  vagy amit lázcsillapításra a szervezetünk megszokott.
  • Neocitran – (ez a téli síelésből marad benne).
  • Lázmérő – hogy tudjuk, hanyadán állunk.
  • Betadine – sebfertőtlenítő oldat, kenőcs.
  • Cataflam – erős fájdalomra.
  • Gyenge morfium, plusz steril injekciós tű és fecskendő – elviselhetetlen fájdalomra, extrém körülmények között.

Repülőúton természetesen ne a kézipoggyászba tegyük a gyógyszeres szütyőt, ha házi pálinka, téli szalámi, bicska, konzervnyitó, morfium és inyekciós tű is található benne!

• Kötszer, sebtapasz, pólya, olló van a hajón az egészségügyi dobozban (kötelező hajófelszerelés, átvételkor ennek meglétét mi ellenőrizzük).

Kellemes utazást, balesetmentes hajózást kívánunk minden hajóstársunknak!